اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد اسدآباد خبر داد

اجرای طرح ختم 120 روزه قرآن کریم در ادارات اسدآباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد گفت: از عید سعید غدیر خم تا 12 بهمن ماه، طرح ختم 120 روزه قرآن کریم در ادارات شهرستان اسدآباد برگزار می‌شود.

اجرای طرح ختم 120 روزه قرآن کریم در ادارات اسدآباد

علی صفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اسدآباد با اشاره به اینکه طرح ختم 120 روزه قرآن در سال‌های گذشته در بین دانش‌آموزان متوسطه شهرستان اسدآباد اجرا می‌شده است، اظهار داشت: قصد داریم این طرح را به صورت فراگیر در ادارات شهرستان اسدآباد از عید سعید غدیرخم تا دوازدهم بهمن‌ماه یعنی سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه کارکنانی که موفق به ختم 120 روزه قرآن شوند تقدیر خواهند شد، افزود: هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ قرآنی و توجه به دستورات الهی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد در ادامه از برگزاری دو مراسم جشن و جنگ شادی در روز 12 و 14 آبان‌ماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: این مراسم، به مناسبت عید سعید غدیرخم به همراه برنامه‌های متنوع از جمله اجرای موسیقی سنتی توسط گروه موسیقی شهرستان و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن مجید در 28 مهرماه، گفت: این آزمون با حضور 85 نفر از قرآن‌آموزان شهرستان در دارالقرآن شهید وارسته برگزار شد.

صفری با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در آزمون قبلاً دوره‌های آموزشی قرآن به صورت آزاد و یا از طریق مؤسسات قرآنی گذرانده بودند، تصریح کرد: قرآن‌آموزان از جزء یک تا 30 قرآن در رشته‌های مفاهیم، حفظ و ترجمه به رقابت پرداختند.

وی اعلام نتایج این آزمون را در دی‌ ماه عنوان کرد و گفت: به نفرات برتر که نمره حد نصاب را کسب کرده باشند گواهینامه دوره قرآنی اعطا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد در پایان با اشاره به اینکه آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن مجید در دو نوبت مهر و اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کسانی که موفق به ثبت‌‌نام در آزمون مهرماه نشده‌اند می‌توانند در نیمه دوم بهمن در وب‌سایت www.quranedu.ir ثبت‌نام و در آزمون اردیبهشت شرکت کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول