اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تحقیقات و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد:

قرآن در ارتقای علمی استادان نقش مهمی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تحقیقات و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فعالیت‌های قرآنی در ارتقای سطح علمی استادان دانشگاه‌ها نقش مهمی دارد.

قرآن در ارتقای علمی استادان نقش مهمی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت (ع)، حجت‌الاسلام حسن حبیبی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «قیامت در قرآن» در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهار کرد: بعد از برگزاری دوره‌های مختلف چنین مسابقاتی و انباشت تجربه‌ها و سوابق گذشته، طبیعی است هر سال باید سطح برگزاری این مسابقات نسبت به سال گذشته بهتر باشد و خوشبختانه مراسم افتتاحیه هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور از نظر کمی و کیفی در سطح بسیار خوبی برگزار شد.

مدیرکل تحقیقات و برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین همیشه از نظر مدیریتی، معماری، فعالیت‌های علمی و فرهنگی به خصوص توجه به حوزه‌های قرآنی جزو دانشگاه‌های پیشتاز کشور بوده و وجود مسجد بزرگ امام رضا (ع) با معماری زیبا از مصادیق توجه به فعالیت‌های فرهنگی در این دانشگاه است.

وی به اهداف برگزاری چنین مسابقاتی اشاره و خاطرنشان کرد: در درجه نخست برگزاری چنین مسابقاتی به توسعه فضای فرهنگی در پرتو قرآن و آموزه‌های قرآنی کمک شایانی می‌کند، ایجاد زمینه و انگیزش برای دانشجویان که در بحث‌های قرآنی حضور دارند و همچنین معرفی جاذبه‌های ارتباط با قرآن، قرائت، تلاوت و مسابقات در واقع استفاده از سبک‌های هنری در آشنایی با معارف قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی افزود: در سطح استادان نیز، آشنایی با قرآن یعنی آشنایی با بهترین منابع درسی، اخلاقی و فرهنگی که از اهداف برگزاری این مسابقات است و امیدواریم استادان بتوانند با استفاده از این منابع در ارائه دروس و بحث‌های خود به خصوص تأثیر اخلاقی و رفتاری بر دانشجویان از پرتو آموزه‌های قرآنی بهره‌مند شوند.

وی در خاتمه به دستورالعمل حمایت از فعالان قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: آخرین دستورالعملی که برای ارتقای استادان داریم، فعالیت‌های قرآنی نیز شامل این ارتقا محسوب می‌شود و حضور در چنین مسابقاتی از جمله شاخصه‌های ارتقا برای استادان در نظر گرفته شده و مزیت‌هایی نیز در خود این مسابقات برای استادان و دانشجویان در نظر گرفته شده تا به نوعی تقدیر و تشکری از حضور استادان و دانشجویان نخبه قرآنی صورت گیرد و مطمئناً در برنامه‌های آینده نیز می‌توان این تسهیلات را ارتقا داد.

انتهای پیام/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول