اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

ماهیت رژیم صهیونیستی جنگ‌طلبی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان ماهیت رژیم صهیونیستی اسرائیل را جنگ‌طلبی دانست.

ماهیت رژیم صهیونیستی جنگ‌طلبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مسجد جامع این شهرستان اظهار داشت: حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به یک مرکز تولید سلاح در سودان نشانه ماهیت ناراحت این رژیم است.

وی همچنین با اشاره به حمله هفته گذشته اسرائیل به لبنان و کشته و مجروح شدن تعدادی از مسلمانان این کشور گفت: در جواب حمله اسرائیل حماس نیز 40 فروند موشک را به مناطق صهیونیستی شلیک کرد و سبب توقف شیطنت‌های رژیم صهیونیستی شد.

امام جمعه کاشان در ادامه، نسبت به ایجاد جنگ داخلی و فرقه‌ای در لبنان و کشتن شدن یکی از افسران مسئول امنیت داخلی در حادثه انفجار توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داد و افزود: گروه 14 مارس یک جریان و تشکل سیاسی وابسته به آمریکا است که با ایجاد چنین حوادثی و نسبت دادن آن به سوریه و دیگران به دنبال ایجاد جنگ داخلی و فرقه‌ای در لبنان است.

وی همچنین پیشنهاد آتش‌بس چهار روزه عید قربان توسط دولت سوریه و استقبال برخی از گروه‌های سوریه و حمایت سازمان ملل از این پیشنهاد بیان داشت: هنوز مشخص نشده در پشت پرده این آتش‌بس چه اهدافی است اما آنچه مسلم است نباید به رعایت آتش‌بس توسط نیروهای مهاجم خیلی خوش‌بین بود.

نمازی در ادامه با اشاره به کمک‌های خیرخواهانه مردم به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: برخی از استان‌های برخوردار کشور در امر کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی از جمله استان اصفهان برای ساخت 3 هزار واحد مسکونی اعلام آمادگی کرده است.

به گفته وی 120 واحد مسکونی از 3 هزار واحد مسکونی استان اصفهان سهم کاشان است که انتظار می‌رود با کمک خیّران و مردم این شهرستان این امر در کوتاه‌ترین زمان محقق شود.

وی یادآور شد: علاوه بر احداث 120 واحد مسکونی سهم شهرستان کاشان، احداث یک مسجد بزرگ نیز به امام جمعه کاشان واگذار شده است که نیازمند مساعدت خیّران و مردم شهرستان کاشان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از سخنان خود، از انعکاس برخی از مکاتبات محرمانه سران قوه قضائیه و مجریه در رسانه‌ها اظهار تأسف کرد و گفت: دامن زدن به چنین مسائلی توسط برخی از رسانه‌ها در شرایط حساس کنونی منطقه‌ای و بین‌المللی به مصلحت نظام و کشور نیست.

نمازی از مسئولان خواست از بیان مسائل دشمن شادکن خودداری نموده و مسائل کشور را با تدبیر دنبال کنند.

وی در ادامه با تسلیت به بازماندگان حادثه تصادف اتوبوس دختران دانش‌آموز کاروان راهیان نور بروجن در استان چهارمحال و بختیاری که به کشته شدن 26 نفر و مجروح شدن تعدادی دانش‌آموز منجر شد گفت: چرا مسئولان از چنین حوادثی که در سال‌های گذشته نیز رخ داده است عبرت نگرفته‌اند و برای جلوگیری از تکرار آن تدبیری نشده است.

به گفته وی به دستگاه‌های مربوطه به خاطر سهل‌انگاری آنان باید تذکر داده شود تا احساس مسئولیت کرده و اجازه تکرار چنین حوادثی داده نشود. 

نمازی همچنین برگزاری مراسم باشکوه حج را توفیقی برای مسلمانان و نشانه عظمت اسلام دانست و بیان داشت: هیج دینی به مانند اسلام کنگره بزرگی به مانند کنگره حج که مسلمانان از سراسر جهان متحد و همدل به دور خانه خدا طواف داده و از احوال یکدیگر باخبر شوند را ندارد.

وی افزود : طی مدت 33 سال گذشته رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری و ارتباط بین حجاج ایرانی و دیگر کشورهای مسلمان سبب شد تا پیام‌های ولی امر مسلمین که برائت از مشرکین است به سراسر جهان مخابره شود.

امام حمعه کاشان تصریح کرد: امسال نیز پیام مقام معظم رهبری به حجاج در رابطه با توطئه‌های صهیونیسم جهانی برای اختلاف و توطئه علیه مسلمانان بود.

وی با اشاره به شرایط حساس امروز جهان اسلام گفت: در چنین شرایطی خداوند حج را به عنوان سرمایه‌ای برای ارتباط مسلمین قرار داده است تا یک روز را به عنوان عیدی این 10 روز عبادت جشن بگیرند.

انتهای پیام/ی10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول