اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

ارزهای صادراتی به نفع‌ صادرکنندگان برگردد

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: شایسته است ارزهای صادراتی به نفع صادر‌کنندگان برگردد تا بخشی از هزینه‌ها و خسارات احتمالی در امر تجارت جبران شود.

ارزهای صادراتی به نفع‌ صادرکنندگان برگردد

صدیف بیگ‌زاده در آستانه روز ملی صادرات در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: شرایطی برای صادر‌کنندگان ما به وجود آمده است تا تهدیدهای استکبار جهانی را به فرصت تبدیل کنند و از فرصت فراهم شده برای اعتلای نظام اقتصادی و  توانمندی تجارت ایران استفاده کنند.

وی کاهش ارزش پول ملی را برای صادر‌کنندگان یک عنصر خطرناک اعلام کرد و یادآور شد: در قبال صادرات انجام شده ارز‌ها و در‌آمد حاصل شده باید به مجموعه تجارت برگردد و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما نیز بر این مبنا است که یکسری حمایت‌های مستقیم و غیر‌مستقیم را از بخش صادرات داشته باشیم.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطرنشان کرد: از جمله این حمایت‌ها پرداخت جوایز و یارانه صادراتی است که سالانه از طرف دولت به صادر‌کنندگان پرداخت می‌شود.

بیگ‌زاده حمایت از حضور واحدهای تولیدی و صادراتی در نمایشگاه‌های خارج از کشور و اعزام هیئت‌ها و پذیرش آنها را از دیگر حمایت‌های دولتی در بخش صادرات و تجارت خارجی برشمرد و به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: ما از بحث بازاریابی محصولات تولیدی استان به ویژه کشاورزی غافل نشدیم و در این زمینه اقدامات و فعالیت‌های مثبت در حال انجام است.

این مسئول به بخشی از حمایت‌های غیر‌مستقیم نیز اشاره کرد و افزود: استقرار رایزن‌ها در کشورهای هدف از مهمترین اقداماتی است که این مجموعه می‌تواند اطلاعات روز را در اختیار صادر‌کنندگان قرار دهد.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان داشت: ما هم اکنون در کشورهایی نظیر ونزوئلا، ترکیه، عراق و آذربایجان این رایزن‌های تجاری را مستقر کردیم تا به سرعت تغییر و تحولات بازارهای آن کشور را در اولین فرصت به ما منتقل کنند.

بیگ‌زاده تصریح کرد: بخشی از حمایت‌های غیر‌مستقیم ما نیز از طریق اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و کشاورزی انجام می‌شود به گونه‌ای که بر اساس اطلاعات شفاف و روشن این مجموعه تلاش می‌کنیم تا برخی مشوق‌ها و امتیازات را برای تجار واقعی به کار گیریم.

وی حمایت از خوشه‌های صادراتی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: اجرای برنامه کنسرسیوم صادراتی و استفاده از توان بسیار بالای تشکل‌های خصوصی از جمله اتاق بازرگانی و اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان محصولات کشاورزی و صنعتی در تلاش هستیم روند صادرات را تسهیل و سیاست‌های سهولت تجاری را در نظر بگیریم.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ البته در این زمینه با همکاری گمرک به سمتی حرکت می‌کنیم تا شاخص‌های تجارت فرامرزی بهبود یافته و تسهیل تجارت صورت گیرد.

بیگ‌زاده تاکید کرد: البته در این زمینه چند شاخص عمده مدنظر ماست که از آن جمله افراد موردنیاز برای صادرات، مدت زمان ثبت شده برای افزایش صادرات، و حمایت جدی از صادر‌کنندگان فعال و پویا مدنظر و ملاک کار قرار گرفته است.

این مسئول از ضرورت کاهش دوره صدور مجوز برای امر صادرات خبر داد و ابراز داشت: ما تلاش می‌کنیم تا متوسط کشوری برای صادرات و واردات را با کم کردن بروکراسی اداری که نزدیک به یک ماه است کم کنیم تا هزینه صادر‌کنندگان و واردکنندگان به حداقل برسد.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: دولت خدمتگزار با همراهی مجموعه‌های فعال در امر صادرات سعی می‌کند زمینه صدور کالا با سهولت انجام شده و نسبت به سایر رقبا امر تجارت رونق گیرد.

بیگ‌زاده در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از کاهش هزینه‌های گمرکی نیز خبر داد و اظهار داشت: هزینه‌های گمرکی برای صادر‌کنندگان و وارد‌کنندگان ما روز به روز در حال کاهش است به طوری که در سال‌های اخیر 20 درصد این هزینه‌ها تعدیل شده است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول