اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 آبان ‌ماه برگزار می‌شود

آغاز رقابت مرحله شهرستانی سی ‌و پنجمین دوره مسابقات قرآنی در گرگان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از آغاز رقابت شرکت‌کنندگان سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی از 15 الی 24 آبان ‌ماه خبر داد.

آغاز رقابت مرحله شهرستانی سی ‌و پنجمین دوره مسابقات قرآنی در گرگان

حجت‌الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با ابراز خرسندی از میزان استقبال شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات قرآنی در گلستان اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در شهرستان‎های آزادشهر و بندرگز از 15 الی 16 آبان ‌ماه در این دوره از مسابقات با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: در شهرستان علی‎آبادکتول از 17 الی 20 آبان ‌ماه شاهد برگزاری سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآنی خواهیم بود و در شهرستان گرگان نیز در 20 الی 24 آبان ‌ماه این دوره از مسابقات برگزار می‌شود.

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان، برگزاری مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات قرآنی در گنبدکاووس از 22 الی 24 آبان‌ ماه خواهد بود.

سلیمانی‎فرد با بیان اینکه برندگان این مرحله از مسابقات به مرحله استانی راه خواهند یافت، خاطر نشان کرد: برگزیدگان و شرکت‌کنندگان در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم پس از شناسایی در آزمونی بالاتر خود را مهیای حضور در مرحله کشوری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی در دو بخش شکوفه‌ها و بزرگسالان انجام می‎شود اظهار داشت: خواهران و برادران زیر 16 سال و بالای 16 سال در بخش‎های حفظ یک جزء، دو و نیم جزء، 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل و مفاهیم تخصصی به رقابت می‎پردازند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان در خصوص اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقات تدارک دیده شده است یادآور شد: طرح مسابقه قرآن کریم برای گروه‎های مختلف سنی به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه اتخاذ شده است که امیدواریم با استفاده از این ظرفیت‎ها بتوانیم تحقق فرامین مقام معظم رهبری را تسریع بخشیده و گام‎های شایسته‎ای در این راستا برداریم.

سلیمانی‎فرد با بیان اینکه به دلیل استقبال شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات، روند ثبت‎نام تا زمان برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی مرحله شهرستانی ادامه خواهد داشت گفت: مکان برگزاری مسابقات برای شرکت‌کنندگان متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول