اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر ارشاد:

آمریکا ظرفیت دست بیعت دادن را ندارد / قرآن‌ توصیه ‌به دوری از دشمنان می‌کند

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آمریکا ظرفیت دست بیعت دادن ندارد چرا که خباثت و کینه‌توزی این نظام استکباری هرگز اجازه نمی‌دهد ملت ایران همراه و همقدم این کشور باشند.

آمریکا ظرفیت دست بیعت دادن را ندارد / قرآن‌ توصیه ‌به دوری از دشمنان می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی عصر امروز در همایش اختتامیه غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد در اردبیل اظهار داشت:‌ همان‌گونه که در قرآن کریم به بغض و کینه دشمنان دین الهی تاکید شده است امروز نماد و مصداقی از این کینه‌توزی و خشم و غضب را در رفتار و اعمال رژیم صهیونیستی و آمریکا مشاهده می‌کنیم که از زبان گفتار آنها بغض و کینه بیرون می‌آید.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها از طریق رسانه‌ها سعی می‌کنند به دستاوردهای نظام اسلامی ما خط ولایت و رهبری و خون شهدا حمله کرده و بخشی از بی‌اعتبار بودن خود را به نمایش بگذارند.

ارباب‌سلیمانی خاطرنشان کرد: قرآن نیز به مؤمنان توصیه می‌کند از دشمنانتان دوری کنید که آنها شما را به فساد و تباهی می‌کشاند و در این مسیر آنچه مهم و اساسی به نظر می‌رسد اینکه باید از آنها دوری گزید.

این مسئول اضافه کرد: هر چند امروز عده‌ای در داخل به ایجاد ‌ارتباط‌ با آمریکا و دست بیعت دادن با دشمنان این نظام با کلام و رفتار و ایما و اشاره خود تاکید می‌کنند اما مردم ما یقین دارند که هرگز این ملت به شیاطین دست دوستی دراز نمی‌کنند.

وی بیان کرد: آمریکا چه در قبل از پیروزی انقلاب و چه در 33 سال گذشته با حربه‌ها و کینه‌توزی‌های مختلف نهایت دشمنی و توطئه‌چینی خود را به ملت ما نشان داده است و این در حالی است که مردم ایران نیز با تعقل و تفکر سعی کردند جبهه کفر را ناکام بگذارند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یادآور شد: امروز نقطه درگیری و تاخت ما به جبهه کفر و الحاد به خاطر حرکت‌ها و نگرش‌های غیرانسانی است که به رغم تعامل و تفاهم با کشورهای مختلف آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی کرده است پیوند ایران را با سایر ملل نیز به هم بزند.

ارباب‌سلیمانی گفت: آنها دنبال محبت و دوستی نیستند بلکه با لبخند تصنعی در صدد توطئه و نفوذ در این کشور هستند چرا که بیش از سه دهه است پایگاه عظیم نفتی و اقتصادی خود را در خاورمیانه از دست داده‌اند.

تغییر کارکرد مسجد به معابد توطئه دشمن است

به گزارش فارس، دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد در ادامه افزود: مسجد به عنوان سنگر تقویت دین و دین‌باوری همیشه مورد هجمه و نگاه خصمانه دشمنان بوده و آنها سعی کردند تضعیف اسلام را از تخریب مسجد و دلباختگی جوانان به این مکان آغاز کنند.

ارباب‌سلیمانی به سه ضلع مسجد، روحانیت و بسیج به عنوان قدرت معنوی و ایستادگی ملت ایران اشاره کرد و اظهار داشت:‌ عده‌ای همسو با دشمنان سعی می‌کنند جدایی بین مردم و مسجد و عبادت و سیاست را ساری و جاری کنند و به همین خاطر تلاش می‌کنند تا روح عبادت را از مسجد و منبر بگیرند و مساجد را به معابد بی‌خاصیت تبدیل کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: کارکرد مسجد در نظام اسلامی ما به عنوان یک سنگر عبادی، سیاسی کارکرد مشخص و قابل تأمل است و باید به جایگاه اول خود در تقویت دین‌باوری و شکل‌گیری و تقویت اعتقادات مردم افزوده شود.

ارباب‌سلیمانی از مساجد به عنوان کانون‌های پرجوش و خروش شکل‌گیری انقلاب یاد کرد و ادامه داد:‌ مسجد پایگاه تبلیغ دین و انجام فعالیت‌های عبادی، سیاسی و فرهنگی است که عده‌ای سعی می‌کنند تنها جلوه‌ای از عبادت این پایگاه را به نمایش بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: اگر تمام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی جوانان بر محور مسجد انجام شود به یقین قادر می‌باشیم بیش از هر زمان دیگر ارزش‌ها و مبانی اسلام را نمودی حقیقی ببخشیم.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول