اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اندیشمندان

سومین همایش ملی سهروردی در زنجان برگزار شد

خبرگزاری فارس: سومین همایش ملی سهروردی به همت دانشکده علوم انسانی دانشگاه زنجان با حضور اساتید برجسته کشور برگزار شد.

سومین همایش ملی سهروردی در زنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سومین همایش ملی سهروردی ظهر امروز به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار شد.

در نخستین نشست این همایش دکتر سعید رحیمیان دانشیار دانشگاه شیراز مقاله‌ای در خصوص اخلاق صنفی و کاربردی در نهج‌البلاغه ارائه کرد.

مقاله محمد عباسی رئیس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی در زمینه رابطه اخلاق زیستی و جهانی شدن ارائه شد و دکتر غلامحسین توکلی استادیار دانشگاه اصفهان مقاله‌ای در خصوص اتانازی، تفاوت بین فعل و ترک را ارائه کرد.

دکتر سام ارانی پزشک و دکترای تاریخ ادیان از کشور انگلستان و شبنم گلزار مشکی کارشناس ارشد هنر به ارائه مقاله مقایسه میدانی شاخص‌های محوری اخلاق پزشکی در جوامع غربی و ایران پرداختند.

در نشست دوم این همایش دکتر مرتضی شجاری، دانشیار دانشگاه تبریز مقاله‌ای در خصوص نقش محبت در زندگی اخلاقی از منظر حکمت متعالیه ارائه کرد و مقاله مجید ملایوسفی، استادیار دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در خصوص اصلاح زیست پزشکی اخلاق و کرامت ارائه شد.

همچنین دکتر محسن جاهد، استادیار دانشگاه زنجان نیز در ادامه این جلسه به ارائه مقاله اخلاق و حیوانات، نقد و بررسی اندیشه‌های تام ریگان پرداخت.

وی ادامه این همایش مقالات در قالب پوستر در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

در نشست سوم این همایش منوچهر آذر، استادیار دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان به ارائه مقاله بحثی در ارتباط بین حوزه اخلاق و کارکردهای شناختی ذهن انسان پرداخت و محمد اصغری، استادیار دانشگاه تبریز در زمینه اخلاق در مزرعه، تأملی بر اخلاق کشاورزی مقاله خود را ارائه کرد.

دکتر حسین اترک، استادیار دانشگاه زنجان مقاله‌ای در خصوص دفاع از شبیه‌سازی انسان با عنوان نقدی بر دلیل مخالفان شبیه‌سازی انسانی پرداخت.

همچنین مقاله محمدباقر ولی‌زاده‌اوغانی مدرس آموزش و پروش شهرستان سراب و اکبر ولی‌زاده‌اوغانی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی سراب در خصوص نمود اندیشه‌های اخلاقی در ساختار فضایی خانه‌های سنتی ایران ارائه شد.

همچنین دکتر مصطفی تقوی مدرس گروه فلسفه علم، دانشگاه صنعتی شریف و مهدی کفائی، عضو پژوهشکده علم، فلسفه و اخلاق مهندسی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در زمینه تسخیر طبیعت در قرآن و تغییر طبیعت در دنیای مدرن به ارائه مقاله پرداختند.

گفتنی است، مراسم اختتامیه این همایش عصر امروز با ارائه گزارش حسن اترک دبیر همایش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول