اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت 5 دهه از زلزله ویرانگر بویین زهرا

همایش ملی زلزله در بویین زهرا برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش ملی زلزله در شهرستان بویین زهرا پس از گذشت 5 دهه از زلزله ویرانگر این شهرستان برگزار شد.

همایش ملی زلزله در بویین زهرا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین نخستین همایش ملی زلزله شهرستان بویین زهرا با حضور احد احمدی فرماندار بویین زهرا، عباس تسنیمی رئیس پژوهشگاه ملی زلزله‌شناسی، هایده لاله رئیس مؤسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران، حسن فاضلی‌نشان استاد باستان‌شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، ناصر چگینی عضو هیئت علی پژوهشگاه ملی باستان‌شناسی ایران، مسئولان و تعدادی از دانشجویان باستان‌شناسی در بوستان بزرگ امام علی (ع) بخش مرکزی شهرستان بویین زهرا برگزار شد.

فرماندار شهرستان بویین زهرا در این همایش با اشاره به ضرورت توجه به بافت‌های فرسوده و نیمه فعال در کشور اظهار کرد: در عرصه بازسازی و ترمیم بافت‌های آسیب‌پذیر از دولت نهم تاکنون در سطح شهرستان بویین زهرا فعالیت‌های بسیار چشم‌گیری صورت گرفته است.

احد احمدی اضافه کرد: تخصیص اعتبار ویژه برای نوسازی بافت‌های فرسوده امری مهم و بسیار ضروری است که دولت گام‌های خوبی را در این حوزه برداشته است.

وی با بیان اینکه مدیریت صحیح هنگام بروز حوادث طبیعی بسیار مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به زلزله خیز بودن شهرستان بویین زهرا لزوم اتخاذ سیاست‌ها و تدابیر ویژه برای این منظور لازم است که همواره در دستور کار مسئولان قرار داشته باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی باستان‌شناسی کشور نیز با اشاره به اینکه زلزله از واقعیاتی است که متأسفانه در کشور در حوزه آگاه‌سازی و آمادگی پیرامون آن فعالیت محوری انجام نمی‌گیرد، عنوان کرد: زلزله 2/7 دهم ریشتری شهرستان بویین زهرا در سال 42 که موجب مرگ بیشتر مردم و اهالی این منطقه شد ضرورت توجه به این رخداد طبیعی را بیشتر کرد.

ناصر چگینی ادامه داد: آمادگی و مدیریت برای رویارویی با هر بلای طبیعی باید در کشور جدی گرفته شود.

عضو هیئت پژوهشگاه باستان شناسی کشور ادامه داد: تلاش برای ایجاد مدیریتی قوی و مطلوب در بخش‌های مختلف کشور با برنامه‌ریزی صحیح امکان پذیر است.

رئیس مؤسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران نیز با اشاره به فرهنگ و تاریخ کشف شده در منطقه بویین زهرا اظهار کرد: کار کاوش و باستان‌شناسی به افراد و جامعه کمک می‌کند تا ضمن آگاهی از سرگذشت نسل‌های گذشته زمینه را برای زندگی بهتر فراهم کند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول