اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه همایش تشیع و تبرستان مصوب شد

همایش ملی تشیع و جشن مازندران همزمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: در جلسه استانی هماهنگی برگزاری همایش ملی تشیع و تبرستان عنوان شد که مراسم روز مازندران نیز همزمان با 14 آبان و همایش تشیع و تبرستان برگزار می‌شود.

همایش ملی تشیع و جشن مازندران همزمان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، این جلسه که بعدازظهر امروز با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی، قائم مقام مدیرکل صداوسیما، معاون بودجه استانداری و معاون تبلیغات اسلامی مازندران، امام جمعه و فرماندار چالوس و همچنین اعضای کمیته برگزاری همایش تشیع و تبرستان در چالوس برگزار شد، فرماندار چالوس با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در مرزن آباد به‌عنوان خاستگاه علویان گفت: چالوس از کارنامه درخشانی در برپایی همایش‌ها و مراسم‌های مذهبی و فرهنگی برخوردار است که از جمله آن می‌توان به همایش ظهور آفتاب، با نوای کاروان، رزمایش کربلای ده، یاد یاران و ... اشاره کرد.

سید قدیر رضایی افزود: طی جلسه‌ای که با مسئولان استانی داشتیم مقرر شد که امسال جشن روز مازندران همزمان با همایش تشیع و تبرستان در مرزن‌آباد برگزار شود.

وی اظهار داشت: تمهیدات برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این همایش انجام گرفته و همه تلاش‌ها بر این است تا نام شهرستان چالوس و بخش مرزن‌آباد تا همیشه در اذهان عموم باقی بماند.

* مازندران نخستین منطقه‌ای است که حکومت علویان را در ایران تجربه کرد

 

امام جمعه چالوس نیز در این جلسه دغدغه مسئولان استانی و شهرستان این همایش را ستودنی دانست و با اشاره به برپایی جشن روز مازندران در مرزن‌آباد گفت: از اینکه مسئولان استانی توجه خود را نسبت به همه مناطق استان و بویژه شهرستان چالوس نشان داده و این جشن بزرگ را امسال در مرزن‌آباد برگزار می‌کنند جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی راشدی افزود: مازندران نخستین منطقه‌ای است که حکومت علویان را در ایران تجربه کرده و شروع آن در سعیدآباد مرزن‌آباد بوده و به این بهانه در بخش مرزن‌آباد شاهد برپایی این همایش ملی و این جشن بزرگ خواهیم بود.

وی تاکید کرد: این همایش باید به گونه‌ای برگزار شود که برای همیشه لذت این کار ارزشمند در اذهان همگان برای سال‌های سال محفوظ بماند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول