اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای کاهش اثرات بلایای طبیعی

همایش ملی زلزله در بویین زهرا برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار بویین زهرا از برگزاری همایش ملی زلزله در بخش مرکزی این شهرستان با هدف بررسی راهکار‌های کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد.

همایش ملی زلزله در بویین زهرا برگزار می‌شود

علی صفری در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی بویین زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی زلزله در بویین زهرا اظهار کرد: این همایش پیش از ظهر امروز و با حضور استاندار قزوین در بوستان گردشگری امام علی (ع) بخش مرکزی شهرستان بویین زهرا برگزار می‌شود.

شهردار بویین زهرا اضافه کرد: هدف از برپایی این همایش بررسی راهکار‌های کاهش اثرات بلایای طبیعی است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌‌ها نقش مؤثری را در آموزش‌های امدادی بر عهده داشته و در این حوزه می‌توانند تأثیرگذار باشند، تصریح کرد: شهرداری بویین زهرا تاکنون اقدامات بسیار مؤثری را در زمینه همکاری با جمعیت هلال‌احمر در راستای برگزاری دوره‌های امدادی انجام داده است.

شهردار بویین زهرا ادامه داد: در حوزه آموزش‌های مدارس نیز شهرداری بویین زهرا تاکنون چند دوره را برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف در راستای مدیریت در زمان حادثه طبیعی برگزار کرده است.

صفری با بیان اینکه توسعه زیربنایی شهر‌ها و تغییر بافت‌های فرسوده در کاهش اثرات مخرب جانی بلایای طبیعی مؤثر است، بیان کرد: در این راستا مدیران شهری باید دغدغه خود را برای توسعه عمرانی افزایش دهند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد برنامه و طرح ویژه برای تغییر بافت‌های فرسوده و ایجاد ساختار‌های جدید و پیشرفته در مهندسی ساختمان‌های شهری ادامه داد: کارشناسان و اساتید مطرح شهری باید با ارائه راهکار‌های لازمه زمینه را برای تحقق این وعده فراهم کنند.

شهردار بویین زهرا بیان کرد: در بخش تأمین اعتبار نیز لازم است که مساعدت‌ها برای ترمیم بافت‌های غیر استاندارد افزایش یابد.

وی لزوم تصویب قوانین و مقررات جامع‌تر برای مدیریت نوین شهری را از راه‌هایی دانست که در افزایش میزان رضایت‌مندی شهروندان مؤثر است و عنوان کرد.

شهردار بویین زهرا با بیان اینکه نگاه مدیران و مسئولان به بخش توسعه شهری باید عمیق و آینده‌نگر باشد، اضافه کرد: تلاش مجموعه عمرانی شهرداری بویین زهرا در ارائه خدمات و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف عمرانی است.

صفری خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری چند پروژه در بخش مرکزی بویین زهرا آماده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول