اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته کاهش بلایای طبیعی

همایش ملی زلزله در قزوین برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش ملی زلزله در هفته کاهش بلایای طبیعی در قزوین برگزار شد.

همایش ملی زلزله در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به مناسبت پنجاهمین سالروز زلزله بویین زهرا، چهارمین همایش ملی زلزله امروز با حضور علی فرخ‌زاد رئیس نظام مهندسی ساختمان قزوین، علی یزدانی معاونت پیش‌بینی و پیشگیری مدیریت بحران کشور، حجت‌الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و عباسعلی تسنیمی رئیس پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در سالن تربیت معلم نواب  قزوین برگزار شد.

این همایش در راستای ترویج و همگانی کردن علم به عنوان ابزار ارتباطی بین علم و جامعه و همچنین گسترش تفکر مهندسی و مشارکت مهندسان در تصمیم‌سازی‌ها در قالب برگزاری چهارمین همایش ملی زلزله صورت گرفت و با هدف دستیابی به ساختمان‌های ایمن و بررسی راهکارهای کاهش خطرات و تلفات در هنگام وقوع زلزله برگزار شد.

در این همایش با اشاره به سوابق زمین لرزه‌ها و بررسی عوامل تأثیرگذار در افزایش تلفات جانی و مالی خطرات و تلفات وقوع این حادثه طبیعی در ساختمان‌ها گوشزد شد.

فرهنگ‌سازی برای کاهش اثرات زلزله و ترویج فرهنگ ایمنی ساختمان‌ها در راستای نهادینه کردن فرهنگ ساخت و ساز مهندسی از مهم‌ترین علل برگزاری این همایش عنوان شد.

انتهای پیام/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول