اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی:

انتخابات شوراها در مدارس تمرین زندگی سیاسی برای دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در پانزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان مرکزی که در یک‌هزار و 504 مدرسه از مدارس این استان برگزار شد، این انتخابات را تمرین زندگی سیاسی برای دانش‌آموزان دانست.

انتخابات شوراها در مدارس تمرین زندگی سیاسی برای دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیف‌الله کریم‌زاده ظهر امروز در آیین انتخابات شورای دانش‌آموزی دبیرستان شاهد امام خمینی(ره) اراک گفت: شورای دانش‌آموزی فرصت مناسبی برای مشارکت عملی دانش‌آموزان در توسعه و تقویت فعالیت‌های آموزشی، تربیتی، فرهنگی، هنری مدارس و تمرین مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی دانش‌آموزان در امور مدرسه است.

وی افزود: تحکیم و تعمیق ارزش‌ها بین دانش‌آموزان، تکریم عملی شخصیت دانش‌آموزان، تمرین مشارکت‌جویی، مسئولیت‌پذیری، افزایش روحیه انتقادپذیری، توجه عملی به خواسته دانش‌آموزان، تبادل تجربه، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و... از مهم‌ترین اهداف تشکیل شوراهای دانش‌آموزی است.

کریم‌زاده با بیان اینکه انتخابات شوراهای دانش‌آموزی تمرین دموکراسی برای آینده‌سازان کشور است تصریح کرد: خوشبختانه این انتخابات هر سال با شوق و شور مضاعفی در مدارس استان برگزار می‌شود و جای بسی افتخار است که رئیس مجلس دانش‌آموزی دو سال متوالی از این استان انتخاب شده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اراک نیز انتخابات شوراهای دانش‌آموزی را تمرین زندگی سیاسی برای دانش‌آموزان دانست و گفت: در این انتخابات در مدارس ابتدایی به ازای هر 100 دانش‌آموز پنج نفر، 101 تا 150 دانش‌آموز هفت نفر و از 151 دانش‌آموز به بالا 9 نفر به عنوان اعضای شورا انتخاب می‌شوند.

ابوالفضل هاشمی ادامه داد: همچنین در مدارس راهنمایی و متوسطه به ازای 250 دانش‌آموز پنج نفر، 250 تا 350 دانش‌آموز هفت نفر، 350 تا 550 دانش‌آموز 9 نفر و 550 به بالا 11 نفر به عنوان اعضای اصلی شورا انتخاب خواهند شد ضمن آنکه دو نفر نیز به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول