اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش فردوس خبر داد

کاندیدا شدن 650 دانش‌آموز در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس از کاندیدا شدن بیش از 650 دانش‌آموز در پانزدهمین دوره از انتخابات شوراهای دانش‌آموزی این شهرستان خبر داد.

کاندیدا شدن 650 دانش‌آموز در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس سیدمهدی علیپرست ظهر امروز در مراسم انتخابات شورای دانش‌آموزی که به صورت نمادین در مدرسه راهنمایی نمونه توحید فردوس برگزار شد، اظهار کرد: شوراهای دانش‌آموزی یک نهاد صنفی است که به منظور مشارکت و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان در فعالیت‌های اعتقادی، علمی، اجتماعی و فرهنگی مدرسه تشکیل می‌شود.

وی گفت: در سال جاری بیش از 650 دانش‌آموز در 70 آموزشگاه سطح شهرستان فردوس کاندیدای پانزدهمین دوره از انتخابات شوراهای دانش‌آموزی شده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس افزود: این دوره از انتخابات دانش‌آموزی سوم آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور در مقاطع مختلف تحصیلی و در مدارس شهر و روستا برگزار می‌شود.

* شوراهای دانش‌آموزی سبب تحکیم خودباوری دانش‌آموزان می‌شود

علیپرست، تشکیل شوراهای دانش‌آموزی را سبب تحکیم روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: کمک به اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس، توسعه و بهبود نظام تصمیم‌گیری از طریق مشارکت دانش‌آموزان و تحکیم و تعمیق باورهای دینی و اجتماعی از دیگر اهداف شوراهای دانش‌آموزی است.

وی یادآور شد: ملزومات انتخابات شامل تعرفه، کارت شناسایی هیئت اجرایی و کارت شناسایی اعضای شورای دانش‌آموزی در اختیار مدارس قرار داده شده و دانش‌آموزان کاندیدا نیز تبلیغات گسترده‌ای در سطح مدارس انجام داده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش فردوس گفت: با توجه به نرم و تعداد دانش‌آموزان هر مدرسه از پنج تا 9 نفر اعضای اصلی و دو نفر نیز به عنوان عضو علی‌البدل شورا انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول