اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود

برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان از برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزان همزمان با سراسر کشور در تمامی مدارس استان خبر داد.

برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در کردستان

حجت‌الله نریمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: انتخابات شوراهای دانش‌آموزان سوم آبان‌ماه 91 با شرکت دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه مدارس دولتی و غیردولتی استان در کلیه مدارس برابر شیوه‌نامه اجرایی شوراهای دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی افزایش نقش و مداخله دانش‌آموزان با هدف تفویض ایده‌پردازی، طراحی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مدرسه به تشکل‌ها و شوراهای دانش‌آموزی، تحقق سیاست دانش‌آموزمحوری، ارتقای آگاهی، خودشکوفایی، توانمندسازی و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان را از اهداف برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی برشمرد.

وی افزود: بعد از برگزاری انتخابات و معرفی اعضای شوراهای دانش‌آموزی مدارس، فعالیت شوراهای دانش‌آموزی از 13 آبان 91 همزمان با روز دانش‌آموز در مدارس استان آغاز می‌شود.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه تعداد اعضای شوراهای دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی بر حسب تعداد دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم هر مدرسه خواهد بود، یادآور شد: در مدارس تا 100 نفر دانش‌آموز، پنج نفر عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل، از 101 تا 150 نفر دانش‌آموز تعداد هفت نفر عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل و از 151 نفر به بالا 9 نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

نریمانی اضافه کرد: تعداد اعضای شوراهای دانش‌آموزی در مدارس راهنمایی و متوسطه متناسب با تعداد دانش‌آموزان همان مدرسه خواهد بود به شکلی که در مدارس تا جمعیت 250 نفر دانش‌آموز، تعداد پنج نفر عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل، از 250 تا 350 نفر دانش‌آموز تعداد هفت نفر عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل، از 350 نفر تا 550 دانش‌آموزان تعداد 9 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی‌البدل و از 550 نفر دانش‌آموز به بالا تعداد 11 نفر به عنوان اعضای اصلی و دو نفر نیز به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب خواهند شد.

وی گفت: در سال‌تحصیلی گذشته تعداد یک‌هزار و 900 رای دانش‌آموزی با عضویت 11 هزار و 451 نفر در 2 هزار 151 مدرسه فعالیت داشتند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول