اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کردستان:

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس کردستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش کردستان از برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس این استان خبر داد.

انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس کردستان برگزار می‌شود
سالار عرفانی نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور انتخابات شوراهای دانش‌آموزی سوم آبان ماه در تمام مدارس استان با حضور دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیش دانشگاهی برگزار  می‌شود.
این مسئول افزود: در راستای برگزاری این انتخابات اعضای شوراهای دانش‌آموزی مدارس برای فعالیت در سال تحصیلی جدید انتخاب می‌شوند.
وی با اشاره به اهداف شوراهای دانش‌آموزی ادامه داد: تحکیم و تعمیق ارزش‌ها، باورهای دینی، آموزه‌های سیاسی و اجتماعی در بین دانش‌آموزان، تکریم عملی شخصیت دانش‌آموزان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در آنان، تمرین مشارکت جویی و مسئولیت‌پذیری و تقویت روحیه انتقادی و توجه عملی به مطالبات و خواسته‌های دانش‌آموزان در چارچوب مقررات و آئین نامه‌های اجرایی مدارس از اهم اهداف این انتخابات است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان همچنین تسهیل در حسن اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی و مدیریتی و امور اجرایی مدارس، ایجاد زمینه مناسب برای آموزش و ارتقای سطح علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان، توسعه و بهبود نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، کسب مهارت‌های زندگی، توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی، فراهم کردن زمینه  لازم برای تبادل تجربه، تعامل فکر و اندیشه و تلاش برای غنی‌سازی اوقات غیر رسمی مدرسه را از اهداف دیگر شوراهای دانش‌آموزی ذکر کرد.
عرفانی‌نسب با اشاره به ترکیب اعضای شوراها در مدارس ابراز داشت: تعداد اعضای شوراهای دانش‌آموزی در مدرسه ابتدایی بر حسب تعداد دانش‌آموزان پایه‌های چهارم و پنجم هر مدرسه خواهد بود.
وی یادآور شد: در مدارس تا 100 نفر دانش‌آموز پنج نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل، از 101 تا 150 نفر دانش‌آموز هفت نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل و از 151 نفر دانش‌آموز به بالا 9 نفر به عنوان اعضای اصلی و دو نفر نیز عضو علی‌البدل خواهند بود.
این مسئول تصریح کرد: تعداد اعضای شوراهای دانش آموزی در مدارس راهنمایی و متوسطه متناسب با تعداد دانش‌آموزان همان مدرسه خواهد بود به این ترتیب که در مدارس تا جمعیت 250 نفر دانش‌آموز پنج نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل، از 250 نفر تا 350 نفر دانش‌آموز هفت نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل و از 350 نفر تا 550 نفر دانش آموز 9 نفر اعضای اصلی و دو نفر عضو علی‌البدل و از 550 نفر به بالا 11 نفر به عنوان اعضای اصلی و دو نفر نیز علی‌البدل خواهند بود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان به فعالیت شوراهای دانش‌آموزی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: جلسات شوراهای دانش‌آموزی حداقل هر دو هفته یک بار تشکیل و این جلسات با حضور نصف به علاوه یک عضو رسمیت می‌یابد و تصمیمات آن نیز با اکثریت آرای حاضرین قابلیت اجرایی دارد.
عرفانی‌نسب در پایان اذعان داشت: فعالیت شوراهای دانش‌آموزی همزمان با 13 آبان روز دانش‌آموز در کلیه مدارس آغاز می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول