اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

اردوهای راهیان نور به صورت مشترک مدیریت می‌شود

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: اردوهای راهیان نور به صورت مشترک از سوی آموزش و پرورش و سازمان بسیج مستضعفین مدیریت می‌شود.

اردوهای راهیان نور به صورت مشترک مدیریت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار علی فضلی ظهر امروز در حاشیه نخستین یادواره ملی شهدای زن، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حادثه اخیری که برای دانش‌آموزان بروجنی شکل گرفت بسیار دلخراش بود و در این شرایط پیام مقام معظم رهبری به خانواده این دانش‌آموزان مرهمی بود که آنها و ملت ایران را آرام کرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرآیند اردوهای راهیان نور، یادآور شد: این اردوها بر اساس یک هماهنگی کامل و هدفمند و همچنین تفاهماتی که میان سازمان بسیج مستضعفین و آموزش و پرورش وجود دارد برگزار می‌شود و اردوی اخیر دانش‌آموزان بروجنی نیز خارج از این مدیریت مشترک نبوده است.

فضلی عنوان کرد: نزدیک به سه سال است که این برنامه اجرا می‌شود و بر اساس آن دانش‌آموزان دختر دوم دبیرستان به این اردوها اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: در هر کاروان راهیان نور یک مدیر کاروان، یک روحانی مبلغ، یک راوی و یک پلیس‌یار حضور دارند و این مسئله نمایانگر این است که تمامی استانداردها از سوی مدیریت اردوها در نظر گرفته می‌شود.

فضلی تصریح کرد: در مورد حادثه اخیر نیز باید نیروی انتظامی تحقیقات کامل خود را انجام دهد و تنها پس از اعلام نظر نیروی انتظامی باید تصمیم‌گیری شود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: هنوز مشخص نشده که این حادثه بر اثر بی احتیاطی راننده بوده و یا ناشی از شرایط جوی اتوبوس حامل دانش‌آموزان سرنگون شده است.

وی در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر اینکه هر ساله این اردوها با سانحه همراه است بیان کرد: این‌گونه نیست که در تمامی این اردوها با اتفاقی مواجه شویم و تنها سال گذشته دو مورد اتفاق بسیار جزئی رخ داد.

فضلی تأکید کرد: در حال حاضر بخشی از این دانش‌آموزان و دانشجویان از طریق قطار و سیستم ریلی عازم مناطق عملیاتی می‌شوند، اما مسئله مهم این است که ظرفیت سامانه ریلی کشور برای این مسئله بسیار محدود است، برای مثال روزانه می‌توانیم تنها بخشی از این دانش‌آموزان را از مسیر تهران، تبریز و مشهد به مناطق عملیاتی اعزام کنیم.

وی عنوان کرد: بیشتر این قطارها جنبه باربری دارند و ظرفیت مسافربری آنها بسیار محدود است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آمار اعزام شدگان به مناطق عملیاتی راهیان نور در سال گذشته یادآور شد: نزدیک به 4 میلیون نفر از دانش‌آموزان، طلاب و اساتید و اقشار مردمی سال گذشته در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی 8سال دفاع مقدس اعزام شدند و در سال جاری نیز تاکنون نزدیک به 105هزار نفر از دختران دانش‌آموز در قالب گذراندن دوره آمادگی دفاعی به این مناطق اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول