اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه مشگین‌شهر:

کاروان راهیان نور درس ماندگار جهاد و شهادت است

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی سپاه مشگین‌شهر گفت: اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب در حقیقت درس عملی و کاربردی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و حرکت‌های ارزشمند در حوزه انتقال این فرهنگ مقدس است.

کاروان راهیان نور درس ماندگار جهاد و شهادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید میرزایی عصر امروز در مراسم اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی مشگین‌شهر اظهار داشت: با وجود اینکه در سال‌های اخیر اقدامات متعددی برای از بین بردن آثار فرهنگ ایثار و شهادت در این کشور انجام شده اما دیانت و درایت مردم، مؤمنان و انسان‌های بصیر اجازه نداده است چنین فرهنگ ارزشمندی که حاصل شهادت‌طلبی فرزندان این سرزمین است، فراموش شده و یا نادیده گرفته شود.

وی تصریح کرد: ما در حوزه دانش‌آموزی با اعزام نسل‌های آینده به مناطق عملیاتی جنوب در حقیقت یک انتقال مفاهیم را از دهه 60 به نسل دهه 90 انجام می‌دهیم تا آنها با آشنایی دوران دفاع مقدس به این حقیقت واقف باشند که غرب با چه تفکر و اندیشه‌ای جنگ هشت ساله را به ما تحمیل کرد تا سال‌ها این کشور را از پیشرفت و بالندگی دور کند.

میرزایی خاطر نشان کرد: به رغم این کارشکنی‌ها و ترفندهای گوناگون ملت ما عزم خود را راسخ کردند تا از دیوارهای سهمگین و حربه‌های کثیف استکبار عبور کنند و اجازه ندهند بیش از هر زمان دیگر فرهنگ خودباختگی در این سرزمین نمودی ظاهری و عینی پیدا کند.

به گزارش فارس، جانشین فرمانده سپاه مشگین‌شهر از مربیان و دانش‌آموزان اعزامی به مناطق جنوب کشور خواست تا فرصت اندک پیش آمده را قدر بدانند و با حضور در مناطق مختلف از شهدا درس ابدی بیاموزند.

وی بیان کرد: ‌در قالب دو کاروان به تعداد 466 نفر دانش‌آموزان دختر و پسر عازم مناطق عملیاتی جنوب می‌شوند و با حضور در دهلاویه، هویزه، شلمچه و دیگر یادمان‌های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی با آنها عهد و پیمانی مجدد می‌بندند.

همچنین کاروان راهیان نور دانش‌آموزی از ارشق و لاهرود نیز عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند تا با حضور در مناطق بتوانند روحیه ایثار و شهادت‌طلبی خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش فارس،‌ همچنین در جلسه شورای آموزش و پرورش نمین مدیر آموزش و پرورش این شهرستان با یادآوری اینکه در اعزام کاروان راهیان نور باید خودروهای مناسب با ایمنی و تجهیزات شایسته و راننده کارآزموده انتخاب شوند، گفت: در قالب کاروان راهیان نور دانش‌آموزی نمین بیش از 313 نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان به مدت چهار روز از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید می‌کنند.

فرهاد قاسم‌زاده آشنا کردن نسل جوان جامعه با فلسفه جهاد، حفظ و ارتقای روحیه استکبارستیزی، تجدید خاطرات با شهدا و زنده نگه داشتن دستاوردهای انقلاب اسلامی و انتقال آن به جوانان و نوجوانان را از اهداف اعزام این کاروان‌ها دانست.

وی در ادامه سخنان خود از حضور با شکوه دانش‌آموزان در راهپیمایی 13 آبان خبر داد و افزود: در این راهپیمایی سرود همگانی 313 نفری دانش‌آموزان نخبه شهرستان نمین اجرا می‌شود.

قاسم‌زاده همچنین از تشکیل 42 حلقه صالحین در مدارس این شهرستان خبر داد.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول