اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوم آبان ماه انجام می‌شود

اعزام 5400 نفر از دانش‌آموزان خراسان‌شمالی به کربلای ایران

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: 5 هزار و 400 نفر از دانش‌آموزان استان از سوم آبان ماه به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

اعزام 5400 نفر از دانش‌آموزان خراسان‌شمالی به کربلای ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی، محمدرضا رحیمی اظهار کرد: از سوم آبان ماه اعزام دانش‌آموزان دختر سال دوم متوسطه به مناطق جنوب کشور در قالب راهیان نور آغاز خواهد شد.

وی افزود: در مرحله اول که اعزام دختران است، 5 هزار و 400 دانش‌آموز و مربی در قالب 12 کاروان و 10 اتوبوس به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی تصریح کرد: آغاز اعزام‌ها از سوم آبان ماه از شهرستان بجنورد و اعزام پایانی نیز 25 آبان ماه از شهرستان بجنورد خواهد بود که در حد فاصل سوم آبان ماه تا 25 آبان ماه دیگر شهرستان‌ها و مناطق، اعزام‌های خود را صورت خواهند داد.

خبر دیگری نیز حاکی است، مدیر آموزش و پرورش اسفراین از اعزام یک هزار و 650 نفر از دانش‌آموزان کلاس دوم متوسطه شهرستان برای گذراندن اردوی عملی درس آمادگی دفاعی به مناطق جنوب کشور خبر داد.

نجف‌علی شاکری در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی راهیان نور شهرستان اظهار داشت: از این تعداد 850 دانش‌آموز دختر پایه دوم متوسطه در آبان ماه و 800 دانش‌آموز پسر نیز در بهمن ماه سال جاری برای شرکت در اردوهای رزمی فرهنگی به مدت سه روز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

وی بابیان اینکه دانش‌آموزان آینده‎سازان جامعه اسلامی هستند، افزود: اگر بتوانیم نسل جوان را با تفکرات و ارزش‎های اسلامی پرورش دهیم قطعاً آینده کشور و انقلاب را تضمین کرده‎ایم.

شاکری تصریح کرد: اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور یادآور رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بوده و با هدف ایجاد روحیه ایثار و رشادت در نسل جوان و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل‌های آینده صورت می‌گیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسفراین نیز در این نشست گفت: این دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی هویزه، دهلاویه، والفجر هشت، کربلای پنج و شلمچه اعزام می‌شوند و در رزمایش آمادگی دفاعی در شهر اهواز شرکت می‌کنند

حمید معین افزود: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا و الگودهی معنوی و عینی ایثار و شهادت با اجرای برنامه‌های فرهنگی، خاطره‌‌نویسی و بیان خاطرات توسط راویان دفاع مقدس، انجام مراسم معنوی دعا و نیایش و بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور است.

وی یادآور شد: اولین کاروان راهیان نور اسفراین پنجم آبان ماه در قالب 450 دانش‌آموز دختر به کربلای ایران اسلامی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول