اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین:

معلمان با پژوهش کیفیت تدریس را افزایش دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: معلمان با پژوهش‌ می‌توانند دانش و آگاهی‌های علمی خودشان را افزایش دهند تا با تحقق این هدف کیفیت تدریس در مدارس ارتقا یابد.

معلمان با پژوهش کیفیت تدریس را افزایش دهند

جعفر حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: معلمان باید پژوهش‌محور و محقق باشند تا بتوانند همراه با آموزش درسی به دانش‌آموزان، آگاهی‌های علمی خودشان را به نحو مطلوبی ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه معلمان با استفاده از تعطیلات مدارس در روزهای پنجشنبه می‌توانند علم و دانش خودشان را تقویت کننند، بیان کرد: آنان با تحقق این هدف می‌توانند همراه ارائه مطالب آموزشی به دانش‌آموزان، درک بیشتری از افکار و اعمال آنان داشته باشند.

این مقام مسئول ابراز کرد: معلمان باید همراه با آموزش دانش‌آموزان فرصتی برای تحقیق علمی و پژوهش داشته باشند تا با افزایش آگاهی‌های علمی، عملکرد و کارآیی آموزشی را در مدارس ارتقا دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بهینه‌سازی و آموزش نیروی انسانی را از اصول آموزش‌ و پرورش عنوان و اذعان کرد: تعطیلی روز پنجشنبه فرصت مناسبی برای بهینه‌سازی و بازآموزی معلمان فراهم کرده است.

حبیبی به ویژگی‌های تعطیلی روز پنجشنبه در مدارس اشاره کرد و گفت: صاحب‌نظران و کارشناسان تعلیم و تربیت این طرح را براساس اصول نظام آموزشی مطرح کردند تا بتوانند اهداف این اصول را به خوبی اجرا کنند.

تعطیلی پنجشنبه فرصتی برای ارتقای آموزش است

وی با بیان اینکه تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه بهترین زمینه برای ارتقای آموزش و مهارت علمی دانش‌آموزان است، ابراز کرد: یکی دیگر از اصول تعلیم و تربیت فراهم کردن فرصتی برای دانش‌آموزان است که در کنار اعضای خانواده باشند، از این رو تعطیلی پنجشنبه این فرصت را برای آنان فراهم کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان زمانی که از ابتدای روز نخست هفته تا پنجشنبه به مدرسه می‌روند، روز جمعه را فرصتی برای بازآموزی تکالیف می‌دانند، بنابراین زمانی برای آنان تعریف نشده است که بدون هیچ دغدغه‌ای آموزشی در کنار خانواده باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ضرورتی به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در شش روز هفته نیست، بیان کرد: آنان می‌توانند در پنج روز هفته طبق استانداردهای آموزشی به خوبی مطالب درسی را فرا بگیرند و روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز تعطیل باشند.

حبیبی با بیان اینکه تعطیلی روز پنج‌شنبه و جمعه به معنی تعطیلی مطلق درسی نیست، اظهار کرد: در این روز دانش‌آموزان برای فراگیری علم و دانش تلاش می‌کنند و به مرور تکالیف درسی خود می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: دانش‌آموزان در طول هفته از شنبه تا چهارشنبه در مدارس طبق استانداردهای آموزشی درس را فرا می‌گیرند و معلمان نیز در جلسات درسی تعیین شده در مدارس حضور می‌یابند و بر این اساس استانداردها آموزشی در مدارس رعایت می‌شود.

وی با اشاره به حوزه علمیه که قدمت طولانی در تعلیم و تربیت دارد، ابراز کرد: این مرکز علمی روز پنج‌شنبه را برای طلبه‌ها تعطیل کرده است تا آنان و استادانشان به بازآموزی و تقویت علمی بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: وقتی یک مرکز علمی با این قدمت روزهای پنجشنبه را تعطیل اعلام کرده، مطمئنا فلسفه‌ای دارد و براساس اصول تعلیم و تربیت بوده بنابراین تعطیلی پنج‌شنبه در مدارس طرح مطلوبی است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول