اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک:

نمایشگاه کتاب در مدارس گرایش به مطالعه را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس، موج گرایش دانش‌آموزان به مطالعه و کتاب‌خوانی را افزایش می‌دهد.

نمایشگاه کتاب در مدارس گرایش به مطالعه را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان میزان رشد نرخ سرانه مطالعه را از شاخصه‌های توسعه کشور عنوان کرد و گفت: اختصاص زمین و احداث کتابخانه جزو ملزومات سخت‌افزاری فرهنگی است که باید به آن توجه شود ولی پرداختن به بخش نرم‌افزاری و نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی ضروری‌ و مهم‌تر است.

وی با ذکر اینکه آموزش و پرورش بدون کتاب و کتاب‌خوانی معنا ندارد، افزود: مقوله کتاب‌خوانی مکمل کار آموزش و پرورش است به همین دلیل بسترسازی لازم برای ایجاد یک کتابخانه در هر کلاس درس در مدارس ابتدایی فراهم شده است و در مدارس راهنمایی و متوسطه نیز کتابخانه وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: فعالیت‌های کتابخانه‌های مدارس به تشکل‌های دانش‌آموزی و دانش‌آموزان واگذار شده که نقش مهمی را در سوق دادن دانش‌آموزان به سمت کتاب و کتابخانه داشته است.

مدیر آموزش و پرورش آبیک با بیان اینکه آموزش و پرورش آبیک سال گذشته رتبه نخست استان را کسب کرد، افزود: سال گذشته 124 نمایشگاه کتاب در مدارس برپا شد که پیش‌بینی می‌‌شود، امسال تعداد کتابخانه‌ها به 283 نمایشگاه برسد.

نوروزی یادآور شد: در حال حاضر در مدارس شهرستان آبیک 76 هزار و 229 جلد کتاب وجود دارد که از این تعداد 19 هزار و 702 جلد کتاب در مدارس ابتدایی، 22 هزار و 127 جلد کتاب در مدارس راهنمایی و 20 هزار و 452 جلد کتاب در مدارس متوسطه موجود است.

وی اذعان کرد: سرانه کتاب در مدارس شهرستان آبیک شش جلد است که درصدد هستیم به 7.5 جلد برسانیم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول