اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر انتشارات وزارت آموزش و پرورش:

ظرفیت مجلات رشد مکمل آموزش‌های ارائه شده در مدارس است

خبرگزاری فارس: مدیرکل سامان‌بخشی دفتر انتشارات وزارت آموزش و پرورش گفت: خلاصه کردن آموزش در کتاب‌های درسی مطلوب نیست و باید از ظرفیت مجلات رشد نیز در تکمیل آموزش‌های ارائه شده در مدارس استفاده شود.

ظرفیت مجلات رشد مکمل آموزش‌های ارائه شده در مدارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، محمد ناصری در نشست با نمایندگان نشریات رشد نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی اکنون مجلات رشد در بیش از 31 عنوان منتشر شده و یکی از افتخارات انقلاب اسلامی افزایش تیراژ این مجلات است.

وی مجلات رشد دانش‌آموزی را مکمل‌های آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از تحول بنیادین آموزش و پرورش ایجاد تغییر در نگرش سنتی آموزش و پرورش است.

مدیرکل سامان‌بخشی دفتر انتشارات وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: آموزش نباید فقط در کتاب‌های درسی و آموزشی خلاصه شود و باید از ظرفیت مجلات رشد در تکمیل آموزش‌های ارائه شده در مدارس استفاده شود.

ناصری با تاکید بر بیان اهمیت مجلات رشد برای معلمان و دانش‌آموزان یادآور شد: برای لذت‌بخش بودن محتوای مجلات رشد هم باید اقداماتی صورت گرفته و ارائه آموزش همراه با ایجاد خلاقیت و در قالب‌های مختلف کاریکاتور، نقاشی و طنز انجام گیرد.

این مسئول استفاده از تجارب فرهنگیان بازنشسته را در ایجاد خلاقیت در محتوای مجلات رشد با اهمیت دانست و گفت: باید با پرمحتوا کردن مجلات رشد از ورود کتاب‌های غیر استاندارد کمک آموزشی به حوزه‌های آموزشی جلوگیری کنیم.

مدیرکل سامان‌بخشی دفتر انتشارات وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری نشست‌های مختلف با نمایندگان مجلات رشد در استان‌ها را یادآور شد و افزود: با برگزاری این نشست‌ها و بیان نظرات و پیشنهادات نمایندگان نشریات رشد برای ارتقای محتوای این نشریات تلاش بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این نشست نمایندگان نشریات رشد شهرستان‌های مختلف استان اردبیل به بیان نظرات و مشکلات انتشار این مجلات در استان پرداخته و خواستار حل آن شدند.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول