اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین خبر داد

اعزام بیش از هزار مبلغ به مدارس قزوین

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: بیش از یک‌هزار و 197 روحانی مبلغ برای اقامه نماز جماعت به مدارس استان قزوین در سال تحصیلی 91-92 اعزام شدند.

اعزام بیش از هزار مبلغ به مدارس قزوین

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بیش از یک هزار و 197 روحانی مبلغ برای اقامه نماز جماعت به مدارس استان قزوین در سال تحصیلی جدید اعزام شدند تا این فریضه دینی را باشکوه‌تر در مساجد برپا کنند.

وی اعزام روحانیون و امام جماعات به مراکز مختلف مانند مساجد و مدارس را از جمله مهم‌ترین رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان و بیان کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از یک‌هزار و 197 روحانی برای اقامه نماز در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان به مدارس دخترانه و پسرانه استان قزوین اعزام شدند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: روحانیون مبلغ بیشتر در مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان به مدارس استان قزوین اعزام شده‌اند.

این مقام مسئول به وظایف روحانیون مبلغ در مدارس استان قزوین اشاره کرد و گفت: این روحانیون برای اقامه نماز در مدارس استان قزوین با محدودیت زمانی مواجه هستند ولی در همین زمان فعالیت‌های مطلوبی را انجام می‌دهند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: ائمه جماعات در مدارس استان قزوین در صورتی که زمان بیشتری داشته باشند، احادیث و روایات اهل بیت (ع) و ترجمه و تفسیر قرآن کریم برای معلمان و دانش‌آموزان بحث و بیان می‌کنند.

نظری، اقامه نماز جماعت در مدارس استان قزوین را از جمله وظایف روحانیون مبلغ عنوان و اذعان کرد: بیان مطالب و موضوعات مختلف دینی مانند احکام و مسائل شرعی با توجه به سن و مقطع تحصیلی دانش‌آموزان از دیگر وظایف آنان است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: روحانیون مبلغ با انگیزه و نشاط بیشتری دانش‌آموزان را با مباحث دینی و مذهبی آشنا می‌کنند تا علاقه معنوی آنان را ارتقا دهند.

وی خاطر نشان کرد: روحانیون مبلغ با راهنمایی کردن دانش‌آموزان می‌توانند در تقویت و شکوفایی استعدادهای آنان کمک کنند تا بتوانند در زندگی به موفقیت برسند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تعداد روحانیون برای اقامه نماز جماعت در مدارس به تعداد مدارس استان قزوین نیست، بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در تأمین این نیروی انسانی در این مدارس با مشکلاتی مواجه است و بیشتر تلاش می‌کند مدارسی که درخواست ائمه جماعات برای اقامه نماز دارند را پوشش دهند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برای دانش‌آموزان و معلمان در مدارس استان قزوین گفتمان‌های دینی با حضور اساتید بومی و در برخی موارد در مناسبت‌های خاص از اساتید غیربومی استفاده می‌کند تا اطلاعات دینی آنان را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین از روحانیون استان قم نیز برای اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی دعوت می‌کند، ابراز کرد: مبلغان دینی از استان قم در مناسبت‌های ملی از جمله دهه فجر در مدارس استان قزوین حضور می‌یابند و برای دانش‌آموزان و معلمان برنامه‌های مختلف دینی برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول