اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای سومین سال متوالی

مسابقات قرآن کریم در آبیک برگزار شد

خبرگزاری فارس: سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در امامزاده احمد (ع) و محمود (ع) روستای قشلاق از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد.

مسابقات قرآن کریم در آبیک برگزار شد

مجید عاملی مسئول فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در حاشیه مسابقات قرآن کریم شهرستان آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: در این دوره از مسابقات 40 نفر از برادران و 110 نفر از خواهران در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ یک جزء، حفظ 5/2 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل شرکت کردند.

وی افزود: سه نفر برتر از هر رشته اعم از خواهران و برادران به مسابقات قرآن کریم استان قزوین راه یافتند.

این مسئول ادامه داد: مسابقات مفاهیم و اذان نیز در روز جمعه در امامزاده حسین (ع) استان قزوین برگزار می‌شود.

مسئول فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین مسابقات قرآن کریم را مسابقاتی ارزشی و رقابتی سالم ذکر و خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم در ترغیب نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی نقش مهمی دارد.

عاملی با بیان اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه برای برگزاری مسابقات قرآنی اعتبار لازم را ندارد، افزود: با توجه به اینکه مسابقات قرآن کریم معتبرترین مسابقات است، مسئولان نباید از حمایت‌های مالی خود دریغ ورزند ولی متأسفانه در شهرستان آبیک ضعیف عمل شده و این امر تحقق نیافت.

وی اضافه کرد: از ادارات شهرستان آبیک جمعیت هلال احمر و اداره تبلیغات اسلامی برای برگزاری مسابقات قرآن کریم همکاری داشتند.

این مسئول بیان کرد: با همکاری بیشتر مسئولان شهرستان آبیک مسابقات بهتر و با تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان می‌توانست برگزار شود.

عاملی یادآور شد: سه داور آقا و سه داور خانم داوری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در شهرستان آبیک را بر عهده داشتند.

وی اذعان کرد: مسابقات قرآن کریم در هفت امامزاده استان قزوین برگزار می‌شود که روز شنبه مسابقات برادران و روز یک‌شنبه مسابقات خواهران در امامزاده احمد (ع) و محمود (ع) روستای قشلاق شهرستان آبیک برگزار شد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول