اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگسرای خاوران:

تعلیم مفاهیم قرآنی جوانان را با کلام وحی مانوس می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگسرای خاوران با تاکید بر تعلیم درست مفاهیم قرآنی به جوانان گفت: تعلیم مفاهیم قرآنی سبب مانوس شدن جوانان با کلام وحی می‌شود.

تعلیم مفاهیم قرآنی جوانان را با کلام وحی مانوس می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علیرضا مژگانی ساعتی پیش در مراسم تجلیل از اساتید و فعالان قرآنی جنوب تهران اظهار داشت: برگزاری محافل قرآنی در سطح منطقه کار بسیار نیکو و پسندیده‌ای است و خوشبختانه در این محافل هر دو ثقل اکبر و اصغر با هم همراه هستند و فعالان قرآنی همواره ذکر اهل بیت (ع) را بر زبان دارند.

رئیس فرهنگسرای خاوران گفت: ما در ارتباط با قرآن کریم کم کار کرده‌ایم و باید در این راه ابتدا نوجوانان و جوانان را هر چه بیشتر با کلام نورانی وحی آشنا کنیم، زیرا اگر این عزیزان با تعالیم و مفاهیم قرآنی به درستی آشنا شوند، هیچ گاه از قرآن دور نخواهند شد.

مژگانی در ادامه خاطرنشان کرد: از انجام هر کار فرهنگی که در ارتباط با قرآن کریم و اهل بیت (ع) در این منطقه بتوان انجام داد، کوتاهی نخواهیم کرد و از همه فعالان قرآنی و مذهبی تقاضا دارم که ما را در این مسیر یاری دهند تا بتوانیم قدم کوچکی در این راه برداریم.

رئیس فرهنگسرای خاوران عنوان کرد: منطقه 15 شهر تهران دارای پتانسیل بسیار بالای قرآنی است و تنها نیازمند همتی است تا در این مسیر قدم برداشته شود و تا جایی که برای ما مقدور باشد، در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

امام جماعت مسجد ولی‌عصر (عج) نیز در ادامه گفت: قرآن کریم تنها نسخه هدایت است که خداوند متعال برای هدایت بشر نازل کرده است که تاکنون کسی نتوانسته در آن تحریف ایجاد کند.

حجت‌الاسلام سید محمد عابدین‌زاده ابراز داشت: پیامبر عظیم‌الشان اسلام در زمان رحلت برای امت اسلامی دو یادگار به جا گذاشتند، یکی قرآن کریم و دیگری عترت که این دو از هم جدا نخواهند شد. عترت بدون قرآن کریم و قرآن بدون عترت ما را به سرمنزل مقصود هدایت نمی‌کند.

وی در ادامه یادآور شد: پیامبر اکرم (ص) در حدیث معتبری بیان فرموده‌اند که اگر بعد از من روایتی از من نقل شد، آن را با قرآن بسنجید و در واقع قرآن کریم شاخصی برای معتبر بودن احادیثی است که به دست ما رسیده است.

امام جماعت مسجد ولی‌عصر (عج) تاکید کرد: خوشبختانه همه با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام آشنا و مانوس هستیم و با قرآن کریم نیز انس و الفت داریم، ‌ولی باید در این مسیر بیشتر تلاش و کوشش کنیم.

بیست و سومین مجمع قاریان و قرآنیان شهر تهران توسط فرهنگسرای قرآن با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم و فرهنگی و هنری منطقه 15 شهر تهران برگزار شد و مجمع یاد شده نخستین مجمع قاریان و قرآنیان شهر تهران بود که به صورت منطقه‌ای و در منطقه 15 شهر تهران برگزار شد.

این گزارش حاکی است، در این مراسم که در مسجد ولی‌عصر (عج) برگزار شد، از حجت‌الاسلام سید محمد عابدین‌زاده، مجید داودی، ‌حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی، ‌حسن حکیمی و محمد آشتیانی به‌ عنوان فعالان قرآنی منطقه و از حبیب‌الله حکیمی، ‌غلامعلی صادقی، ‌مرتضی قدیمی، ‌اکرم علی‌اکبر و مرضیه بلغاری به عنوان اساتید قرآنی منطقه تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول