اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد خبر داد

حضور 45 هزار فعال قرآنی در مرحله استانی جشنواره مدهامتان

خبرگزاری فارس: مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 45 هزار نفر از فعالان قرآنی کانون‌های مساجد کشور در مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان شرکت کنند.

حضور 45 هزار فعال قرآنی در مرحله استانی جشنواره مدهامتان

مجتبی میرزایی در حاشیه برگزاری مرحله استانی جشنواره مدهامتان در بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  گفت: مرحله کشوری هشتمین جشنواره قرآنی مدهامتان با شرکت بیش از 2 هزار برگزیده قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذر ماه سال‌‌جاری به میزبانی استان خوزستان در اهواز برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در هفتمین جشنواره قرآنی مدهامتان که سال گذشته در زنجان برگزار شد، بیش از 32 هزار نفر از اعضای کانون‌های مساجد در دو مرحله استانی و کشوری شرکت کردند.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد افزود: جشنواره قرآن از جشنواره‌هایی است که همه ساله در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، صحت حمد و سوره و اذکار نماز، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و تفسیر در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

میرزایی اضافه کرد: رشته‌های صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز ویژه سنین هشت تا 15 سال و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه تنها در مرحله استانی برگزار می‌شود.

به گفته وی شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقمند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌‌‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره جوانان مساجد با اشاره به آزمون شرط ورود جشنواره که در سال‌های گذشته برگزار می‌شد، افزود: آزمون شرط ورود جشنواره قرآنی مدهامتان در سال‌جاری حذف شده است و برگزیدگان مرحله استانی بدون آزمون ورودی در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

وی برگزاری مرحله شهرستانی و استانی را سبب ارتقای سطح کیفی مسابقات مرحله کشوری دانست و بیان کرد: به دلیل کمبود اعتبارات، مرحله شهرستانی تنها در سه استان خوزستان، خراسان‌شمالی و آذربایجان‌شرقی که از منابع استانی استفاده کرده‌اند، برگزار شده است.

میرزایی افزود: تاکنون در هشت استان کشور نیز مرحله استانی هشتمین جشنواره قرآنی مدهامتان با استقبال بسیار خوب فعالان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار شده است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول