اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف خوانسار:

امامزاده احمد خوانسار منطقه شاخص گردشگری غرب اصفهان می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار گفت: با توسعه عمرانی امامزاده احمد، این امامزاده به بقعه‌ای شاخص و منطقه گردشگری غرب استان اصفهان تبدیل می‌شود.

امامزاده احمد خوانسار منطقه شاخص گردشگری غرب اصفهان می‌شود

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با توسعه صحن‌ها و رواق امامزاده احمد خوانسار، ظرفیت پذیرش زائر در این بقعه متبرکه تا چند برابر افزایش می‌یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه توسعه این امامزاده در طرح جامع مهندسی سازمان اوقاف قرار دارد، ادامه داد: طبق این طرح، احداث صحن و رواق امامزاده را در فاز یک و دو آغاز کردیم.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار با بیان اینکه ظرفیت پذیرش و استقبال از زائران با اجرای این طرح افزایش چشمگیری پیدا می‌کند، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف اوقاف برای توسعه این امامزاده پذیرایی از عزاداران حسینی در ماه محرم است.

وی با اشاره به اینکه عزاداری ماه محرم در شهرستان خوانسار با سایر نقاط استان کمی تفاوت دارد، اضافه کرد: در شهرهای دیگر، هیئت‌ها و دسته‌جات سینه‌زنی در روزهای تاسوعا و عاشورا برپا می‌شود اما در خوانسار از روز شش محرم دسته‌جات عزاداری بیرون می‌آیند و تا روز دوازدهم به عزاداری می‌پردازند.

نصیرالاسلامی تاکید کرد: در سال‌های گذشته به دلیل استقبال فراوان زائران و گنجایش کم امامزاده احمد، قادر به پذیرایی از عزاداران نبودیم، اما با توسعه صحن و رواق این امامزاده شاهد حضور جمعیت بیشتر عزاداران حسینی خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون 150 میلیون تومان برای توسعه امامزاده هزینه شده، ادامه داد: متراژ صحن در حال حاضر 200 متر مربع است که با این طرح عمرانی به 800 متر افزایش می‌یابد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار متذکر شد: با این طرح و با توجه به قرارداد برای ساخت ضریح جدید، امامزاده محسن به یکی از شاخص‌ترین مناطق گردشگری مذهبی در غرب استان اصفهان تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول