اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف سیستان‌وبلوچستان خبر داد

دریافت سند مالکیت برای موقوفات سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌‌وبلوچستان گفت: دریافت سند مالکیت برای موقوفات از برنامه‌های مهم اوقاف سیستان‌وبلوچستان است.

دریافت سند مالکیت برای موقوفات سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام منصور هاشمی اظهار داشت: با گسترش شهرنشینی و افزایش بهای زمین و برای جلوگیری از دست‌اندازی و تعرض افراد فرصت‌طلب و موقوفه‌خوار، درصدد دریافت سند مالکیت برای مساجد هستیم.

 وی با اشاره به تفاهمنامه همکاری سازمان اوقاف با سازمان ثبت و اسناد و شهرداری‌ها افزود: از آنجا که مالکیت زمین تا شعاع 10 کیلومتری در شهرها متعلق به شهرداری است و مساجد به واسطه استفاده عموم به عنوان وقف شناخته می‌شود و برای اینکه این حریم حفظ و نگهداری شود سند مالکیت این موقوفات با همکاری شهرداری اخذ خواهد شد.

مدیرکل اوقاف سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: برای سال‌جاری، 80 مسجد شناسایی و روال دریافت سند مالکیت آن از طریق شهرداری و ثبت اسناد آغاز شده است.

* اعطای اعتبار برای ساخت مساجد بین راهی

وی گفت: سیستان‌وبلوچستان پهناورترین استان کشور و دارای راه‌های مواصلاتی زیادی است و یکی از مواردی که اوقاف می‌تواند به واسطه آن برای مسافران و رهگذران جاده‌های استان انجام دهد کمک به ساخت مساجد بین راهی است.

مدیرکل اوقاف سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: استراحتگاه، امکانات رفاهی، ایجاد مرکز فرهنگی و اطلاع‌رسانی و انجام برنامه‌های متنوع فرهنگی با ساخت مساجد بین راهی ایجاد می‌شود.

هاشمی ادامه داد: مسجد بین راهی روستای گزموم مسیر زابل ـ زاهدان، مسجد بین راهی حضرت ابوالفضل (ع) کیلومتر 10 جاده ایرانشهر، مسجد بین‌راهی بزمان از جمله مساجدی است که با تولیت مستقیم اوقاف ساخته خواهد شد.

وی افزود: مسجد بین راهی رسول‌الله (ص)، با 95 درصد پیشرفت کار، به زودی افتتاح خواهد شد و مسافران مسیر زابل ـ زاهدان می‌توانند از امکانات آن از قبیل استراحت و عبادت، مرکز خرید، تلفن راه دور و تأمین سوخت و آذوقه سفر بهره‌مند شوند.

مدیرکل اوقاف سیستان‌وبلوچستان گفت: انجام برنامه‌های فرهنگی از قبیل تبلیغ وقف، برپایی مراسم اعیاد و سوگواری ائمه، برنامه‌های نوروزی و تابستانی از جمله اهداف اوقاف در ساخت مساجد بین‌راهی است.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول