اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

عشق‌بازی خدا با انسان در عرفات رقم می‌خورد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: پیوند دعای عرفه با روز عرفه در مکان عرفات‌، زیباترین نوع عشق‌بازی با خدا محسوب می‌شود.

عشق‌بازی خدا با انسان در عرفات رقم می‌خورد

حجت‌الاسلام سید‌اسماعیل حسینی‌مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: کسب معرفت اصلی‌ترین عامل رسیدن انسان به سعادت است و پرودگار متعال برای معرفت‌بخشی و معرفت‌افزایی انسان از انواع ظرفیت‌های مادی و معنوی به مناسبت‌های مختلف بهره‌برداری فرموده است لذا هم از زمان و هم زمین و هم ظرفیت‌های انسان‌های برتر بهره ‌برده و اندوخته‌های لازم معنوی را با استفاده از آن‌ها به بشر منتقل فرموده است.

حسینی‌مقدم  با بیان اینکه عرفه بارز‌ترین مصداق استفاده از زمان و زمین برای افزایش عرفان و معرفت است، تصریح کرد: انسان در روز عرفه از محتوای دعای پر فیض آن بهره عرفانی می‌گیرد.

وی افزود: پیوند دعای عرفه با روز عرفه در مکان عرفات‌، زیباترین نوع عشق‌بازی با خدا محسوب می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، از خروجی‌های عشق‌بازی انسان با خدا به حرکت قهرمانانه سید‌الشهدا به سوی کربلا و شهادت ابی‌عبدالله‌الحسین و 72 تن از یاران باوفای آن حضرت اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: عرفان، ایثار، خودشناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی، جهاد، هجرت‌، شهادت‌طلبی و همه مفاهیم ارزشی در عرفه موج می‌زند و به حاجیان تدریس می‌شود.

حسینی‌مقدم در ادامه گفت: لذا بعد از عرفه، قربان می‌آید تا انسان نفس خویش را قربانی کند و خودخواهی را ذبح و اندوخته‌های معرفتی عرفه را حفظ کند.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول