اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی:

70 درصد زائران امام‌رضا(ع) از مسیر نیشابور به مشهد می‌روند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: بیش از 70 درصد زائران حرم امام‌رضا(ع) از مسیر نیشابور به مشهد می‌روند.

70 درصد زائران امام‌رضا(ع) از مسیر نیشابور به مشهد می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد ظهر امروز در جلسه میقات‌الرضا(ع) در محل امامزاده محروق(ع) نیشابور اظهار کرد: اولویت کار ما این بوده که بقاع امامزاده‌هایی که در مسیر مشهد هستند را شناسایی کرده و در احیا و عمرانی آنها بکوشیم.

وی ادامه داد: تنها چهار بقعه حاشیه‌ جاده در سال 1390 در راستای برنامه‌های عمرانی قرار داشت که در سال جاری این تعداد افزایش یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی افزود: بر اساس مطالعات بیشترین دغدغه زائران حرم امام‌رضا(ع) اقامتگاه‌های بین راهی بوده که این دغدغه‌ها به‌گونه‌ای سبب می‌شود که موضوع اصلی سفر فراموش شود.

گنابادی‌نژاد اظهار کرد: این جلسه، آغاز‌ی برای همایش فرهنگی میقات‌الرضا(ع) بوده است که شناسایی بقاع امامزاده‌های حاشیه جاده و آبادانی آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: نخستین همایش با پیام حضرات آیات عظام جوادی آملی، نوری همدانی و سخنرانی دکتر ولایتی در مشهد برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی عنوان کرد: دومین همایش میقات‌الرضا(ع) در استان گلستان برگزار شد که 6 استان خراسان‌رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان، مازندران و گلستان در رابطه با این مهم ماموریت یافتند.

گنابادی‌نژاد اضافه کرد: برنامه‌های پیش‌بینی شده در این راستا شامل رونمایی از سرود اختصاصی میقات‌الرضا(ع) در استان، تولید مستند داستانی میقات‌الرضا(ع)، رونمایی از تمبر میقات‌الرضا(ع) و آئین‌نامه خدمات فرهنگی که با استقرار یک روحانی در بقاع متبرکه حاشیه جاده‌ها انجام گرفته است.

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه  گفت: امسال طرح و برنامه استانداری مدیریت زائران حرم امام رضا(ع)  است.

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور افزود: کار ریشه‌ای و عملی با وجود شعارها در این زمینه داده شده است هنوز صورت نگرفته و دراین حوزه اقدامات بسیار ضعیف بوده است.

وی بیان داشت: یکی از مکان‌های مهم مسیر عبور زائران امام‌رضا(ع)، شهر نیشابور است که باید کاری کنیم که زائرانی که به مشهد می‌آیند حتما یک روز را هم به نیشابور بروند.

معاون زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تمامی کار‌های عمرانی دارای مهندسی فکری است اما کار فرهنگی ضرورت زیادی دارد و ما امروز به دنبال میقات‌الرضا(ع) هستیم.

ناصری‌پور خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم هزینه‌های مربوط به طرح‌های توسعه عمرانی و فرهنگی بقاع متبرکه فضل‌ابن شاذان(ع) را تقبل کنیم.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول