اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

جنگ اقتصادی، سومین جنگ اروپا و آمریکا علیه ماست/ تحریم‌ها پدیده جدیدی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه تحریم‌ها پدیده جدیدی نیست، گفت: جنگ اقتصادی سومین جنگ اروپا و آمریکا علیه ماست که به حول و قوه الهی باز هم ما پیروز این جنگ خواهیم بود.

جنگ اقتصادی، سومین جنگ اروپا و آمریکا علیه ماست/ تحریم‌ها پدیده جدیدی نیست

محسن صرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی‌شهر به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه مجلس به دنبال این است که اوضاع اقتصادی را کنترل کند، گفت: بیش از 30 سال است آمریکا ما را تحریم کرده است و این تحریم‌ها نه تنها پدیده جدیدی برای ما نیست، بلکه مسئولان کشور در این باره تجربیات زیادی دارند.

وی در ادامه افزود: در اوایل انقلاب اروپا و آمریکا با تحمیل جنگ نظامی به ما حمله کردند اما موفق نشدند، بعد از جنگ نیز با تهاجم فرهنگی سعی کردند به ما فشار بیاورند اما تیرشان به سنگ خورد و امروز هم از طریق جنگ اقتصادی به ما هجوم آورده‌اند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در ادامه گفت: جنگ اقتصادی سومین جنگ اروپا و آمریکا علیه ماست که به حول و قوه الهی باز هم ما پیروز این جنگ خواهیم بود.

* اختلاف سلیقه بین مسئولان جوابگوی مشکلات مردم نیست

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان به تحریم‌های اخیر از سوی اروپا اشاره کرد و افزود: اعمال تحریم از سوی اروپا در قبال ما از قبل کاملا آشکار و قابل پیش‌بینی بود و مسئولان باید از قبل چاره‌اندیشی می‌کردند.

صرامی همچنین در ادامه به مشکلات دریافت تسهیلات بانکی و معوقات بانکی اشاره کرد، گفت: اختلاف سلیقه بین مسئولان جوابگوی مشکلات مردم نیست و مردم از مسئولان انتظار حل مشکلات اقتصادی را دارند.

* دولتمردان درباره موضوع برقراری رابطه با آمریکا سکوت کنند/ ما ولی و رهبر داریم

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص با موضوع برقراری رابطه با آمریکا اظهار داشت: بخشی از تصمیم‌گیری‌ها در سیاست خارجی و کلان کشور در دست هیچ کس به جز رهبر انقلاب نمی‌باشد و این موضع‌گیری فقط در اختیار شخص معظم‌له است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فردی کاملا آگاه و مسلط به سیستم اجرایی و تصمیم‌گیری متناسب با شرایط نظام است و موضوع ایجاد رابطه با آمریکا فقط در حوزه اختیارات ایشان است.

صرامی با اشاره به سخنان امام راحل که فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است، افزود: امروز نیز باید مرجع و مقامی در حد جایگاه امام راحل تشخیص دهند که این رابطه در چه سطحی باشد.

وی به دولت‌های گذشته درباره برقراری ارتباط با آمریکا اشاره کرد و گفت: دولت‌های گذشته هم درصدد این بودند که به بهانه‌های مختلف مثل گفت‌وگوی تمدن‌ها با آمریکا ارتباط برقرار کنند، اما تا زمانی که رهبر و ولی داریم بقیه باید درباره برقراری ارتباط با آمریکا سکوت کنند.

* حضور عباسی به نفع ورزش کشور نیست

وی در بخش دیگری به موضوع استیضاح وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: بنده با افتخار استیضاح وزیر ورزش و جوانان را امضاء کردم و به امضای خود پایبندم و در این آینده نزدیک نیز طرح سئوال و تحقیق و تفحص از وزیر ورزش و جوانان را مطرح می‌کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه مشکل ورزش کشور باید اساسی حل شود، گفت: حوزه ورزش و جوانان کشور شوخی‌بردار نیست و لابی‌گری و اعمال فشار و وعده دادن سودی عاید جوانان و کشور نمی‌کند.

صرامی به عدم توانایی وزیر ورزش اشاره کرد و گفت: آقای عباسی نوآوری و تفکر خاصی در حوزه جوانان ندارد و استیضاح چنین وزیری کاملا طبیعی است.

وی با بیان اینکه وزیر ورزش باید در حوزه جوانان قدرت عمل داشته باشد، گفت: برای تصدی وزارت ورزش به وزیری نیاز داریم که توانایی بودجه‌بندی در بخش‌های زمانی، فکری و مالی را داشته باشد.

* وزیر ورزش اعضای کمیسیون را قانع نکند طرح استیضاح به جریان می‌افتد

وی با بیان اینکه باید وزیر ورزش و جوانان بتواند مجلس را قانع کند، افزود: در آینده نزدیک طرح تحقیق و تفحص و سئوال از وزیر ورزش و جوانان را مطرح می‌کنیم و در صورتی که وزیر بتواند اعضای کمیسیون را قانع کند موضوع استیضاح وی منتفی می‌شود وگرنه طرح استیضاح وی را دوباره به جریان می‌اندازیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در ادامه گفت: در حالی که امروز اولویت کشور مسائل اقتصادی است اما نباید به حوزه جوانان بی‌توجه باشیم چرا که اگر جوانانمان را از دست بدهیم و برنامه‌ای برای آن‌ها نداشته باشیم در آینده نیز اقتصادمان از دست خواهد رفت.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه گفت: یکی از اولویت‌های ما در مجلس نهم این است که استان اصفهان به جایگاه واقعی خود برسد چرا که معتقدیم استان اصفهان نیروهای قدرتمندی دارد ولی گمنام هستند.

* اصفهان استان برخوردار نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان استان برخوردار نیست، گفت: این استان در زیرساخت‌های کشاورزی و بافت فرسوده با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و صنعت این استان هم در حال نابودی است.

وی در ادامه گفت: در بعضی از نقاط شهری و شهرک‌های مسکونی استان نیز با مشکل فاضلاب شهری و انشعاب آب مواجه هستیم و وقتی مردم استان در ارائه خدمات با مشکل روبه‌رو هستند خدمات اولیه را نمی‌بینند.

صرامی با بیان اینکه باید درآمد حاصل از استان اصفهان به خود استان اختصاص یابد، گفت: در حالی که استان اصفهان توانایی حل بخشی از مشکلات کشور به ویژه در بخش صنعت را دارد اما در بودجه تملک دارایی دولتی در پایین‌ترین رده کشور قرار دارد.

* کوتاهی برخی نمایندگان قبلی دلیل سقوط اصفهان به لحاظ دریافت اعتبارات دولتی

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: استان اصفهان در رده چهام درآمدزایی کشور قرار دارد ولی از نظر دریافت بودجه‌های دولتی و تملک دارایی در ردیف سی‌ام کشور است.

وی دلیل سقوط استان اصفهان به لحاظ دریافت اعتبارات دولتی به پایین‌ترین رده کشوری را کوتاهی و عدم توجه بعضی نمایندگان استان دانست.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: نسبت استان اصفهان به استان دیگر در شرایط نامطلوبی از نظر اعتبارات و بودجه قرار دارد و امروز استان اصفهان با زحمت جایگاه خود را حفظ کرده است.

* خبرگزاری فارس رسانه‌ای منصف است

محسن صرامی در خصوص عملکرد خبرگزاری فارس گفت: خبرگزاری فارس رسانه‌ای منصف است و در ابعاد برون مرزی و درون مرزی به صورت فعال و در اسرع وقت عمل می‌کند.

وی در پایان گفت: خبرنگاران فارس افراد متدین و دلسوز به نظام و انقلاب هستند و در مصاحبه‌ با فارس همیشه احساس آرامش و اعتماد دارم.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول