اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیته اسرار و معارف حج:

برائت از مشرکین سیره پیامبر(ص) است / حج بدون برائت مظهر اسلام آمریکایی است

خبرگزاری فارس: عضو کمیته اسرار و معارف حج گفت: مراسم برائت از مشرکین سیره محمدی و ابراهیمی و مخالفت با آن نشانه اسلام آمریکایی است.

برائت از مشرکین سیره پیامبر(ص) است / حج بدون برائت مظهر اسلام آمریکایی است

حجت‌الاسلام رحیم کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن ایام حج اظهار کرد: حج در واقع نماد و تجلی مبارزه با شرک و کفر است و یکی از مهم‌ترین حکمت‌های این عبادت اجتماعی ابراز برائت از مشرکین است.

وی با اشاره به اینکه برائت از مشرکین یک سنت و سیره محمدی و ابراهیمی است ابراز کرد: هر کس با این کار مخالفت کند در واقع با سیره این دو پیامبر اولوالعزم مخالفت کرده است.

معاون امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری افزود: مراسم برائت از مشرکین در واقع اعلام تنفر از هر چه بدی در جهان بوده و یکی از مهم‌ترین اسراری است که در مناسک حج نهفته است.

وی خاطر نشان کرد: اعلام برائت از شرک و کفر باید متوجه به رأس این جبهه باشد و امروز نیز این اعلام برائت باید متوجه افراد و گروه‌هایی باشد که نماد شرک و کفر هستند.

کارگر اظهار داشت: هنگام حج وقتی گرد یک نقطه محوری طواف می‌کنیم، از هر چه شرک و کفر است دوری جسته و نخستین شعار ما برائت از شرک است.

وی ادامه داد: در حج با سنگ زدن به جایگاه شیطان با نماد شرک و کفر مبارزه می‌کنیم.

عضو کمیته اسرار و معارف حج با بیان اینکه حج جامع تمام ابعاد زندگی است ابراز داشت: بعد سیاسی، اجتماعی و اخلاقی را نمی‌توان از بعد عبادی حج جدا کرد.

وی حج بدون برائت از مشرکین را مظهر اسلام آمریکایی دانست و خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) در طول عمر شریف خود بیشترین تلاش را در مبارزه با چنین اسلامی به کار برد.

کارگر با اشاره به اینکه امروز آمریکا و اسرائیل تجلی شرک و کفر در دنیا هستند گفت: این کشورها منشأ شرارت‌ها و شیطنت‌های امروز جهان هستند.

وی با بیان اینکه روحیه برائت از مشرکین باید در سراسر حج جاری شود افزود: برائت یعنی اعلام نفرت و دشمنی با افراد و گروه‌هایی که منشأ شرک و کفر هستند.

استاد مرکز تخصصی مهدویت عنوان داشت: شخصی که در ایام حج به خدا نزدیک می‌شود باید از تمام این مظاهر اعلام برائت کرده و راه خود را از راه آنان جدا کند.

وی اظهار کرد: برائت از مشرکین نماد آزادگی یک فرد است و استقلال امت اسلامی را از کشورها، گروه‌ها و مکاتبی نشان می‌دهد که سر در دامن مشرکین دارند.

کارگر با اشاره به اینکه برائت از مشرکین تنها یک مراسم لفظی نیست گفت: کشورها و گروه‌هایی که سر در دامن استکبار دارند هیچ‌گاه نمی‌توانند این مراسم را به جا بیاورند.

وی با اشاره به بازیچه استکبار بودن برخی کشورهای اسلامی عنوان داشت: استکبار از این کشورها استفاده می‌کند تا مسیر مبارزه با شرک را تغییر دهد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اضافه کرد: فرقه ضاله وهابیت که با شعار توحید پا به میدان گذاشته و به ظاهر تمام توان خود را برای مبارزه با شرک صرف می‌کند، در واقع هیچ‌گاه با مشرکین واقعی مبارزه نکرده است.

وی ادامه داد: وهابیت سر در دامن آمریکا و اسرائیل دارد و در تمام دنیا برای منافع این کشورها فعالیت می‌کند اما در عین حال به نام مبارزه با شرک، خون شیعیان محب اهل بیت(ع) را به زمین می‌ریزد.

کارگر گفت: این فرقه‌ها منشأ شیطانی و مشرکانه داشته و هیچ‌گاه نمی‌توانند با استقلال اهداف اسلام را دنبال کنند.

وی خاطر نشان کرد: مراسم برائت از مشرکین باید با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شده تا این شعار قرآنی از سرزمین وحی به سراسر جهان مخابره شود.

عضو کمیته اسرار و معارف حج اظهار داشت: شرکت در این آیین نباید صرفاً به شعار بسنده شود بلکه باید با قول و عمل و به صورت قلبی در این مراسم از مشرکین برائت جست.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول