اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان کشور خبر داد

ارائه سند ملی نخبگان به شورای عالی انقلاب فرهنگی

خبرگزاری فارس: قائم مقام بنیاد ملی نخبگان کشور از ارائه سند ملی نخبگان به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

ارائه سند ملی نخبگان به شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، سعید سهراب‌پور بعدازظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه و جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی دماوند در نمایشگاه بین‌المللی قائمشهر با اشاره به تاریخ علم و فناوری در کشور بیان کرد: تا قبل از انقلاب تنها در دانشگاه‌های شیراز و تهران دو رشته دکترا و چند کارشناسی ارشد تدریس می‌شد و دامنه تحقیقات و پژوهش بسیار محدود بود.

وی با اشاره به جنگ هشت ساله تحمیلی علیه ایران تاکید کرد: در حقیقت جنگ ما را آب‌دیده کرد و پایه علمی تحقیقات در این دوران چیده شد.

این مسئول با اشاره به دوران سازندگی بعد از جنگ افزود: آبادانی و بازسازی کشور و اقتصاد جنگ‌زده نهضت علمی را در کشور آغاز کرد.

* ایجاد توازن بین علم و فناوری

 

وی با تاکید بر ایجاد توازن بین علم و فناوری افزود: بنیاد ملی نخبگان از نوآوران، طراحان و مخترعان در حد توان خود حمایت می‌کند.

این مسئول ادامه داد: اگر در جشنواره نوآوری و شکوفایی ملی، اختراعاتی به مرحله تجاری‌سازی برسند حمایت‌های بیشتری خواهند شد.

وی با تاکید بر ایجاد پارک‌های فناوری به وجود پارک پردیس تهران اشاره کرد و گفت: در این پارک شرکت‌های سرمایه‌گذار و نظامی هم فعالیت می‌کنند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان کشور اعلام کرد: برخی شرکت‌های خصوصی که با دریافت پول طرح‌های مخترعان را در کشورهای خارجی به نمایش می‌گذارند مورد تایید ما نیستند هرچند افراد در انتخاب راه و مشارکت با شرکت‌های خصوصی آزاد هستند ولی برای قرارگرفتن در لیست بنیاد و دریافت خدمات باید در جشنواره‌های داخلی خودمان شرکت کنند.

سهراب‌پور همچنین از ارائه سند ملی نخبگان به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: در این سند وظایف تمامی نهادها در قبال بنیاد ملی نخبگان تعریف و مشخص شده است.

* تاکید بر آموزش علم بازاریابی به نخبگان و مخترعان

 

وی افزود: بسیاری از نخبگانی که از ایران خارج شدند دوباره به کشور مراجعت کردند که این بازگشت مربوط به افرادی است که از لحاظ فرهنگی اشخاصی غنی بوده و آب و خاک و خانواده برای‌شان از اهمیت والایی برخوردار بوده است.

این مسئول با انتقاد از ضعیف شدن فرهنگ آب و خاک در کشور تصریح کرد: باید این فرهنگ از دوران دبستان به کودکان آموزش داده شود.

سهراب‌پور در ادامه با تاکید بر آموزش علم بازاریابی به نخبگان و مخترعان از آنها خواست علاوه بر شرکت در کلاس‌های آموزشی بازاریابی برای خود افراد متخصص بیابند تا در فروش اختراعات آنها کمک کنند.

سهراب‌پور با اشاره به تشکیل بنیاد ملی نخبگان در سال 1385 گفت: هم‌اکنون این بنیاد تنها در سه استان فاقد شعبه است و در سایر استان‌ها فعالیت دارد.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول