اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر خبر داد

تشکیل شورای علمی نخبگان استان بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: شورای علمی نخبگان استان بوشهر با هدف ساماندهی فعالیت‎ها و امور مربوط به نخبگان استان بزودی تشکیل می‏شود.

تشکیل شورای علمی نخبگان استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر رحیم قاسمیه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شورا با حضور تعدادی از نخبگان زیر پوشش بنیاد نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه و شخصیت‎های برجسته علمی استان بوشهر تشکیل می‏شود.

وی تصریح کرد: تشکیل این شورا برای نیمه دوم امسال پیش‌بینی شده بود که به زودی شاهد راه‎اندازی و فعالیت این شورا در استان بوشهر خواهیم بود.

قاسمیه با اشاره به تشکیل کارگروه‎های بنیاد نخبگان در استان بوشهر افزود: تشکیل کارگروه‎های پژوهشی با همکاری دانشگاه‏ها و مراکز پژوهشی استان بوشهر با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این کارگروه‎ها در حوزه‎های فناوری دریا، نفت و گاز، هسته‎ای، شیلات و کشاورزی، امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر یادآور شد: بنیاد نخبگان استان بوشهر آماده حمایت از فعالیت‎های نخبگان، مخترعان و مکتشفان و ارایه تسهیلات مناسب به آنان است که اختصاص اعتبار پژوهش و نوآوری به پژوهشگران حوزه و دانشگاه از جمله این تسهیلات به شمار می‎رود.

قاسمیه خاطر نشان کرد: همچنین برای این قشر تسهیلات ساخت یا خرید مسکن تا سقف 80 میلیون تومان، کمک هزینه‏ عمره مفرده، هدیه ازدواج، اعتبار پژوهشی استادیاران جوان، تسهیلات ویژه محققان دوره‎های بعد از مقطع دکتری و مستمری ماهانه ویژه نخبگان حوزوی و دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

وی اعتبار پژوهش و نوآوری ویژه مخترعان در سطح 3، اعتبار آموزش قرآن، کمک هزینه سفر شرکت در دوره‎های مطالعاتی، اعتبار نوآوری و شکوفایی و تسهیلات نظام وظیفه را از دیگر تسهیلات قابل ارایه توسط بنیاد نخبگان به مخترعان ذکر کرد.

قاسمیه گفت: همچنین اعزام به سفر معنوی عمره مفرده، کمک هزینه ارایه مقالات داخلی و خارجی متناسب با مقطع تحصیلی، کمک هزینه فرصت مطالعاتی خارج از کشور خاص دانشجویان مقطع دکتری و مقرری ماهیانه متناسب با مقطع تحصیلی و جایزه نیز از جمله جوایز علمی بنیاد به نخبگان است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول