اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فومن:

امکانات مناسب علم‌آموزی از خروج نخبگان به خارج جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه فومن بر ضرورت فراهم‌سازی امکانات مناسب علم‌آموزی در دانشگاه‌ها به منظور جلوگیری از خروج نخبگان و جوانان به خارج از کشور تأکید کرد.

امکانات مناسب علم‌آموزی از خروج نخبگان به خارج جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حجت‌الاسلام سید محمدحسن صفوی عصر امروز در دیدار با رئیس جدید، اعضای شورای فرهنگی و جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت اظهار کرد: تجربه استقرار و فعالیت چندین ساله این واحد آموزشی در کشورمان ثابت کرده که مهد خوبی برای پرورش افکار جوانان ایران اسلامی است.

وی با اشاره به خدمات انجام شده دانشگاه مذکور در حوزه‌های فرهنگی و بسترسازی برای تحصیل علم و دانش در کشور افزود: با تسهیل علم‌آموزی و گستردگی فضای علمی در کشور باید گفتمان و آرمان‌های انقلاب اسلامی را به جهانیان بشناسانیم.

امام جمعه فومن بر ضرورت فراهم‌سازی امکانات مناسب علم‌آموزی به منظور جلوگیری از خروج نخبگان و جوانان به خارج از کشور تأکید کرد.

وی از تلاش‌های رئیس و دیگر اعضای هیئت رئیسه و دست‌اندرکاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه قدردانی کرد.

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این واحد دانشگاهی گفت: با تلاش مجموعه همکاران این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته در زمینه فعالیت‌های توسعه و ترویج فرهنگی اقامه نماز بین واحد دانشگاهی رده کوچک گیلان رتبه نخست و بین کل دانشگاه‌های آزاد اسلامی منطقه 17 رتبه چهارم را کسب کرده است.

مجتبی ملکی چوبری با تأکید بر لزوم مغتنم شمردن فرصت خدمت به ویژه در حوزه علم، دانش و تربیت فرزندانی اندیشمند برای ایران اسلامی، ابراز امیدواری کرد که سایت دانشگاهی بزرگ و شایسته‌ای در غرب استان گیلان فراهم آید.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و دانشگاهیان شهید اذعان کرد: فرهاد دانشجو بر توسعه دانشگاه دانشگاه آزاد و گسترش فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی (ص) تاکید دارد.

این مسئول اضافه کرد: مدیران و مجموعه همکاران دانشگاه آزاد اسلامی باید در دست راست خود پرچم پرافتخار فرهنگی دینی و توجه به مسایل اعتقادی دانشگاهیان را به همراه داشته باشند.

وی تربیت و تهذیب در کنار علم و دانش را موجب سعادت‌مندی و رونق جامعه دانست.

ملکی‌چوبری با بیان اینکه بافت جمعیتی شهرستان‌های فومن و شفت با دارا بودن عالمان بزرگی مانند آیت‌الله بهجت فومنی دارای فرهنگی غنی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: در مسیر توسعه مسایل فرهنگی و اسلامی و توجه به مسایل ارزشی و اعتقادی برنامه‌ریزی‌های مدونی در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزایش درجه واحد از کوچک به متوسط، احداث یک ساختمان آموزشی دانشجویان و اساتید، تصویب رشته‌های تاثیرگذار و مورد نیاز جامعه با توجه به موقعیت جغرافیای و ظرفیت‌های شهرستان، توجه ویژه به مسایل فرهنگ دینی و ... را از مهم‌ترین برنامه‌های خود در واحد فومن و شفت عنوان کرد.

به گفته این مسئول اکنون در واحد دانشگاهی شفت و فومن 2 هزار و 700 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی زیر نظر 30 عضو هیئت علمی مشغول به کسب علم و دانش هستند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول