اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بنیاد نخبگان کرمان:

معرفی ظرفیت‌ها از خروج نخبگان جلوگیری می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست بنیاد نخبگان استان کرمان گفت: معرفی ظرفیت‌های ایران در عرصه علمی و صنعتی به نخبگان و استعدادهای برتر موجب کاهش علاقه آنها به خروج از کشور می‌شود.

معرفی ظرفیت‌ها از خروج نخبگان جلوگیری می‌کند

فرشید کی‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: نخستین جشنواره علمی فرهنگی کویر سبز با حضور 50 نفر از نخبگان و استعدادهای برتر ایران توسط بنیاد نخبگان استان کرمان برگزار شد.

وی ادامه داد: با برگزاری جشنواره‌های علمی و فرهنگی به دنبال معرفی ویژگی‌های گردشگری و صنعتی و معدنی استان کرمان و همچنین ایران و نظرخواهی از نخبگان برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود در کشور هستیم.

کی‌نیا بیان داشت: استعدادهای برتر شرکت‌کننده در این جشنواره در مکان‌هایی همچون مس سرچشمه حضور یافتند و روند تولید مس از معدن تا ورق مس را مشاهده کردند و راهکارهایی را نیز برای افزایش بهره‌وری به مدیران صنایع مس ایران ارائه دادند که با استقبال مسئولان مواجه شد.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های علمی و فرهنگی برای نخبگان گامی مثبت برای تعامل هرچه بیشتر نخبگان با هم است و در نتیجه موجب افزایش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری آنها می‌شود.

کی‌نیا تصریح کرد: معرفی ظرفیت‌های ایران در عرصه علمی و صنعتی به نخبگان و استعدادهای برتر موجب کاهش علاقه آنها به خروج از کشور و افزایش وابستگی نخبگان به ایران و همچنین رفع مشکلات می‌شود.

وی حضور در گلزار شهدای کرمان و نثار گل به مزار مطهر شهدا، بازدید از اماکن تاریخی همچون گنبد جبلیه، تخت دریاقلی‌بیگ، مسجد تاریخی جامع، موزه آتشکده زرتشتیان، آستانه شاه‌نعمت‌الله‌ ولی و باغ شاهزاده ماهان را از جمله برنامه‌های جشنواره علمی فرهنگی کویر سبز برشمرد.

کی‌نیا ابراز داشت: نخبگان همچنین از روستای صخره‌ای میمند، یخدان مویدی، کتابخانه ملی کرمان، حمام گنجعلیخان، موزه سکه، چایخانه وکیل، باغ موزه هرندی، موزه سازهای سنتی، موزه دیرینه‌شناسی بازدید کردند و با حضور در کلوت‌ها و کمپ کویری شهداد ستارگان را با تلسکوپ رصد کردند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول