اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

پرونده‌های اوقافی مازندران 35 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: پرونده‌های دعاوی حقوقی اوقافی مازندران 35 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

پرونده‌های اوقافی مازندران 35 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در کارگروه حقوقی موقوفات بیان داشت: پرونده‌های دعاوی حقوقی اوقافی مازندران 35 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

وی افزود: با تلاش و تعامل این اداره کل و قضات پرونده‌های وقفی مازندران نسبت به مشابه سال گذشته 35 درصد کاهش یافت.

سهرابی یادآور شد: پرونده‌های اوقافی در شعبات دادگستری شهرستان‌ها از ابتدای سال تاکنون 191 مورد کاهش یافت و این امر با پیگیری مستمر مسئولان حقوقی ادارات اوقاف و هماهنگی و همکاری قضات و رؤسای دادگستری شهرستان‌ها تا پایان سال به حداقل برسد.

وی با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات از دیدگاه اسلام و قرآن و اهل بیت گفت: جایگاه وقف از منظر قرآن و اهل بیت والاست و ائمه معصومان با دست خود تلاش می‌کردند و زحمت می‌کشیدند و اموال و دارایی‌های خود را وقف می‌کردند تا منفعت آن به اجتماع برسد و این سیره و روش باید در جامعه حفظ شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تشکر از مدیرکل دادگستری استان و قضات زحمتکش که مدافع حقوق وقف و موقوفات هستند، گفت: موقوفات جزو اموال اهل بیت هستند و این امانتی است در دست ما و امانت‌داری از این اموال بر همه افراد به ویژه مسئولان لازم و ضروری است.

انتهای پیام/ی30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول