اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

دشمن با همه قدرت برای مقابله با ایران به میدان آمده است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان به اعمال تحریم‌های جدید بر ضد ایران اشاره کرد و گفت: دشمن با همه قدرت برای مقابله با ایران به میدان آمده است.

دشمن با همه قدرت برای مقابله با ایران به میدان آمده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به اینکه در جهان کنونی هر رخدادی بر روی مسائل جهانی تاثیر می‌گذارد، اظهار داشت: جغرافیای ایران و جهان به شدت در هم تنیده است.

وی شرایط نظام جمهوری اسلامی ایران را ویژه اعلام کرد و افزود: انقلاب اسلامی، مواضع جهانی، استقلال و خوداتکایی، اسلام‌خواهی، دین‌گرایی و مبانی اعتقادی از جمله دلایل ویژه بودن شرایط نظام جمهوری اسلامی است.

استاندار زنجان تصریح کرد: اگر نظام جمهوری اسلامی با استکبار جهانی کنار می‌آمد بدون شک شرایط متفاوت پیش می‌رفت.

وی با اشاره به اینکه دشمن با همه ظرفیت برای مقابله با ایران اسلامی آمده است، اضافه کرد: استکبار در سه جبهه به جنگ تمام‌ عیار ایران آمده است.

رئوفی‌نژاد درگیری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را سه جبهه جنگ مستمر و پیوسته استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.

وی شرایط جنگ نظامی را بهتر از زمان کنونی اعلام و تصریح کرد: در جنگ نظامی همه توان کشور در یک جبهه برای مقابله با دشمن هزینه می‌شود در حالیکه در درگیری‌های دیگر اینچنین نیست.

استاندار زنجان حمله به برخی کشورها به دلایلی مانند آزادی بیان و تصرف آنها را از عجایب روزگار دانست و ادامه داد: این در حالی است که در حال حاضر شبکه‌های تلویزیونی ایران بدون توجه به شعارهای آزادی‌خواهانه بسته‌ شده است.

وی با بیان اینکه هجمه و تحریم‌های اقتصادی از اوایل انقلاب بر ضد ایران وضع شده است، اضافه کرد: سنگین‌ترین تحریم‌ها در دوران جنگ بود که از دادن سیم خاردار به ایران هم اجتناب می‌کردند.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر برنده‌ترین فشارهای اقتصادی بر ایران وارد می‌شود، اضافه کرد: آنها برای عملی کردن این تصمیم تا آنجا پیش رفته‌اند که از تحویل دارو به ایران نیز پرهیز می‌کنند.

وی هدف از اعمال تحریم‌ها بر ضد ایران را ایجاد نارضایتی در بین مردم اعلام و تصریح کرد: تاثیرگذاری بر فروش نفت برای کاهش درآمدها از اهداف مهم تحریم‌ها محسوب می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به کاهش فروش نفت تصریح کرد: در صورت فروش نفت امکان رد و بدل دلار هم با توجه به تحریم بانک مرکزی با مشکلاتی مواجه شده است.

*مشکلات مدیریت می‌شود

وی با اذعان به تاثیرگذاری تحریم‌ها بر اقتصاد کشور تاکید کرد: ولی نتیجه این تحریم‌ها به طور قطع آنچنان نیست که دشمن می‌خواهد و بدون شک مشکلات موجود بدون اینکه دشمن متوجه شود، مدیریت می‌شود.

رئوفی‌نژاد نگرانی موجود را اسراف‌ها دانست و ادامه داد: شرایط موجود اقتصادی در کشور سخت‌تر از دوران جنگ نیست و می‌توان با مدیریت بر مشکلات فائق آمد.

وی به مشکلات ایجاد شده توسط برخی افراد در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: این افراد بدون توجه به مردم و عایدات اقتصادی فقط به منافع حزبی و جناحی خود فکر می‌کنند.

استاندار زنجان احتکار کالاهای اساسی مردم را یک اقدام با سابقه در اقتصاد ایران دانست و تصریح کرد: این کار در زمان جنگ هم بدون توجه به مردم توسط برخی‌ها انجام می‌شد.

*شرایط تا 7-8 ماهه آینده ویژه است

وی به شرایط ویژه کشور تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: برخی با استفاده از شرایط اقتصادی به دنبال اهداف سیاسی جناحی خود هستند و سابقه فتنه 88 نشان می‌دهد که این افراد از ریختن خون مردم هم ابایی ندارند.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه برخی در داخل برای رسیدن به اهداف خود با دشمن همکاری می‌کنند، تاکید کرد: شرایط تا زمان برگزاری انتخابات باید مدیریت شود.

وی اضافه کرد: هجمه‌ها تا زمان برگزاری انتخابات همه جانبه و در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی خواهد بود که باید مدیریت شود.

*مقاومت 33 ساله دشمن را به زانو درآورده است

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه تابلوی حرکت مسئولان و مردم باید قلم و بیان مقام معظم رهبری باشد، اضافه کرد: ولایت فقیه راهنمای حرکت برای ادامه مسیر است.

وی با بیان اینکه دشمن برای خود هدف‌گذاری خاصی کرده و بر مبنای آن اقداماتی انجام می‌دهد، تصریح کرد: نکته بسیار ظریف موجود به زانو در آمدن دشمن با مقاومت 33 ساله مردم و نظام است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه ادبیات نظام طی هشت سال گذشته از دفاعی به تهاجمی تغییر کرده است، ادامه داد: تداوم ادبیات هشت سال گذشته در مجامع جهانی موجب برچیده شدن نظام سلطه در جهان می‌شود.

وی به در پیش بودن انتخابات شورا و ریاست جمهوری اشاره و خاطرنشان کرد: هدف دشمن مشارکت کم و انتخاب فردی در راستای منافعش است.

استاندار زنجان به وجود جریانی در کشور اشاره کرد که به دنبال ملتهب کردن جو جامعه است و ادامه داد: مسئولان باید با آرام کردن محیط شرایط حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای را فراهم کنند.

وی میزان اعتبارات مصوب برای استان زنجان را بیش از 411 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان بودجه برای یک‌هزار و 560 پروژه مصوب شده است.

رئوفی‌نژاد از تخصیص 30 درصد از بودجه مصوب به استان زنجان طی ماه‌های گذشته خبر داد و افزود: این میزان تخصیص با 20 درصد نقدینگی بوده است.

وی با اشاره به اینکه قالب توافقنامه‌های لازم برای اجرای پروژه‌های استانی مبادله شده است، افزود: آن مقدار از توافقنامه‌هایی هم که مبادله نشده‌اند به زودی به همراه مدیران مربوطه تعیین تکلیف می‌شوند.

استاندار زنجان با اذعان به اینکه مقدار تخصیص بودجه به استان مشخص نیست، اضافه کرد: سابقه نشان می‌دهد که اغلب تخصیص‌ها طی سال‌ها گذشته در حدود 75 درصد بوده است.

وی بر لزوم مدیریت منابع مالی تاکید کرد و گفت: اولویت‌بندی در تخصیص بودجه به پروژه‌ها از دیگر ضروریات سال جاری محسوب می‌شود.

رئوفی‌نژاد ادامه داد: تکلیف همه پروژه‌های تعریف شده برای استان زنجان مشخص شده است و منابع با توجه به تخصیص و اولویت‌بندی موجود به آنها تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول