اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول وزارت اطلاعات:

شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین ابزار جاسوسی دشمن هستند

خبرگزاری فارس: یک مسئول وزارت اطلاعات گفت: عرصه جنگ امروز با استفاده از ابزارهای جدید و در دنیای مجازی تعریف شده و شبکه‌های اجتماعی قوی‌ترین ابزار جاسوسی هستند.

شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین ابزار جاسوسی دشمن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم پناهی ظهر امروز در نشست افشاگری جنایات گروهک منافقین که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به خصوصیات فضای مجازی اظهار کرد: نخستین اثری که فضای مجازی بر نسل جوان گذاشته، جدا شدن از واقعیت‌ها و محدودیت‌های جامعه و ضعف در روابط اجتماعی نسل جوان است.

وی ادامه داد: هر چند فضای مجازی بسیاری از محدودیت‌ها را از بین برده است و کارها را آسان‌تر کرده اما در عین حال خطراتی پیش روی ما قرار می‌دهد که بدون توجه به این مسائل نباید از این فضا استفاده کرد.

این مقام امنیتی با اشاره به اینکه کشور ما در یک جنگ کاملا سایبری قرار دارد خاطر نشان کرد: مسئولان آمریکایی بارها اعتراف کرده‌اند که در عرصه جنگ سایبری از جمهوری اسلامی شکست خورده‌اند.

وی ابراز داشت: روزی نیست که نهادهای حساس کشور ما مورد حملات گسترده سایبری دشمن قرار نگیرد که دفع این حملات با تلاش شبانه‌روزی متخصصان ایرانی اتفاق می‌افتد.

پناهی با اشاره به اینکه بانک مرکزی یکی از دستگاه‌هایی است که بارها مورد حمله سایبری قرار گرفته است، بیان کرد: در جریان هدفمندسازی یارانه‌ها سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه تلاش کردند تا با اختلال در روند پرداخت یارانه‌ها نارضایتی اجتماعی را در میان مردم گسترش دهند اما تمام این تلاش‌ها مهار شد.

وی شبکه‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین ابزارهای جاسوسی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه دانست و گفت: باید جوانان برای استفاده آگاهانه و هوشمندانه از این شبکه‌ها آموزش ببینند.

این مقام مسئول در وزارت اطلاعات ادامه داد: وقتی یک سیستم مجازی به افراد خدمات ارتباطی به صورت رایگان ارائه می‌دهد، به طور قطع هدف خاصی را از این کار دنبال می‌کند و فروش اطلاعات به سرویس‌های جاسوسی از جمله این اهداف است.

وی با اشاره به اینکه میدان جنگ امروز در فضای مجازی تعریف شده است خاطر نشان کرد: در واقع این شبکه‌های اجتماعی مجموعه‌ای از اطلاعات در ارتباط با هویت افراد، علاقه‌مندی‌ها و نقاط ضعف شخصیتی او دارند که می‌توانند در مواقع لزوم از این اطلاعات در زمینه سوءاستفاده از افراد بهره ببرند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول