اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

گرایش روزافزون به اسلام منشأ اهانت دشمنان به مقدسات مسلمانان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج گفت: ترس دشمنان از ترویج اسلام حقیقی در جهان مهم‌ترین دلیل اهانت آنان به مقدسات مسلمانان است.

گرایش روزافزون به اسلام منشأ اهانت دشمنان به مقدسات مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن محکوم کردن اهانت کشورهای غربی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: دشمنان با این گونه اقدامات پوچ نمی‌توانند مانع از گسترش دین اسلام شوند.

به گفته وی، ندای اسلام‌خواهی تمامی ملت‌های آزاد در جهان چیزی نیست که دشمن بتواند مانع آن شود و با توهین به مقدسات تنها عمق ترس خود را از عظمت و قدرت مسلمانان به جهان ثابت کرد.

امام جمعه سنندج از دین اسلام به عنوان برترین و کامل‌ترین دین الهی نام برد و گفت: موج بیداری اسلامی در جهان موجب یأس و ناامیدی استکبار و صهیونیسم جهانی شده است.

ماموستا مجتهدی تصریح کرد: پیروزی مسلمانان علیه استکبار در چندین کشور اسلامی و گسترش موج بیداری اسلامی تا قلب اروپا و آمریکا همگی نشانگر ضعف و درماندگی کشورهای غربی در برابر مسلمانان بوده و همین امر موجب عصبانیت آنان شده است.

وی با بیان اینکه دشمن برای برون‌رفت از این بحران چاره‌ای جز انحراف افکار عمومی با این گونه اقدامات ندارد تصریح کرد: اهانت‌ به مقدسات اسلام از توطئه‌های شوم جبهه استکبار علیه مسلمانان برای منحرف کردن افکار عمومی است.

امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه اسلام دین جهان شمول و مکتب قرآن تنها مکتب آخرالزمان است، تصریح کرد: دین اسلام جامع‌ترین دین الهی بوده و مقاومت کورکورانه غربی‌ها در برابر نفوذ اسلام دیگر جایگاهی ندارد.

ماموستا مجتهدی افزود: غربی‌ها به خیال باطل خویش می‌خواهند با اهانت به مقدسات اسلام و شخص پیامبر بزرگ اسلام جلوی نفوذ و گسترش آموزه‌های اسلامی در جهان غرب را بگیرند اما در این عرصه هیچگاه موفق نخواهند شد.

وی بر اتحاد و همبستگی همه مسلمانان جهان در برابر جبهه کفر و استکبار تاکید کرد و افزود: اتحاد و همبستگی جهان اسلام بهترین راه مقابله با هجمه‌های دشمنان این دین الهی است.

امام جمعه سنندج در ادامه با اشاره به جایگاه ماه مبارک ذی‌الحجه و عبادت در این ماه گفت: انجام اعمال صالح، عبادت، نماز و روزه در ماه ذی‌الحجه در پیشگاه الهی از اجر معنوی و ثواب زیادی برخوردار است.

ماموستا مجتهدی از مناسک حج نیز به عنوان مظهر اقتدار و عزت مسلمانان نام برد و گفت: صفوف به‌هم پیوسته مسلمانان در مناسک حج موجب یأس و ناامیدی بیش از پیش دشمنان اسلام می‌شود.

وی اضافه کرد: مسلمانان با به جای آوردن مناسک حج در این عرصه وحدت و یکپارچگی خود را به دشمنان اسلام نشان می‌دهند تا زمینه یأس و ناامیدی بیش از پیش دشمنان را فراهم سازند.

امام جمعه سنندج همچنین به روز عرفه اشاره کرد و گفت: این روز از ایام باشکوه و عظیمی است که در آن در‌های آسمان برای پذیرش تضرع‌های عاشقانه‌ بندگان ذات الهی گشوده می‌شود.

وی گفت: شیطان در روز عرفه در غل و زنجیر کشیده شده و باز هم زمینه پیروزی انسان بر نفس و هواهای شیطانی غلبه می‌کند.

به گفته امام جمعه سنندج، در روز عرفه توبه و مغفرت گناهکاران مورد عفو و بخشش خداوند متعال قرار می‌گیرد.

وی همچنین به جایگاه روز عرفه از دیدگاه مسلمانان اشاره کرد و گفت: روز عرفه برای مسلمانان اهمیت ویژه‌ای دارد تا جایی که بسیاری از مسلمان در این روز روزه می‌گیرند.

امام جمعه سنندج در پایان از کعبه به عنوان کانون توحید و یگانگی نام برد و افزود: در این خانه نشانه‌های روشن الهی از جمله توحید، نبوت و امامت و ایثارگری‌‌ها و انبیای الهی به چشم می‌خورد که قدم به قدم آن یادآور آیات و نشانه‌‌های الهی است.

انتهای پیام/ح10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول