اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی سمنان خبر داد

پوشش بیمه‌ای 260 هزار هکتار از مراتع سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 262 هزار هکتار از طرح‏های مرتعداری این استان در سال زراعی 90ـ91 زیرپوشش بیمه قرار گرفته است.

پوشش بیمه‌ای 260 هزار هکتار از مراتع سمنان

علی‏اصغر جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان افزود: این میزان سطح بیمه شده در مقابل عرصه یک میلیون و 137 هزار هکتاری طرح‏های مرتع‏داری استان سمنان بسیار ناچیز است.

وی تصریح کرد: مجریان طرح‌های مرتعداری در استان سمنان باید نسبت به بیمه مراتع خود اقدام کنند.

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان سهم بیمه مرتع‏داران را 32 درصد برشمرد و یادٱور شد: بقیه حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و در صورتی که آنها مراتع خود را بیمه کنند، از مشوق‌های حمایتی از جمله تحویل نهاده‌ها برخوردار خواهند بود.

جلالی بیان داشت: باید اذعان کرد که سهم مرتع‏داران در پرداخت حق بیمه بالاست و بسیاری از مرتع‏داران توان پرداخت آن را ندارند.

وی با بیان اینکه می‌کوشیم تا پایان سال نزدیک به 500 هزار هکتار از مراتع استان سمنان زیرپوشش بیمه قرار گیرد، گفت: این امر منوط به حمایت‌ مرتع‏داران است و باید در این خصوص از سوی ارگان‌های ذی‏ربط فرهنگ‌سازی شود.

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه وضعیت استان سمنان نسبت به سایر استان‌ها در پوشش بیمه‌ای مراتع نسبتاً مطلوب است، اظهار کرد: باید همه مراتع زیرپوشش بیمه قرار گیرند؛ هر چند این امر زمان‌بر بوده و به مساعدت مسئولان نیاز دارد.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول