اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ساماندهی حاشیه‌نشینی مشهد

انبوه‌سازان خراسان‌رضوی 4 هزار واحد می‌سازند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه انبوه سازان مسکن خراسان‌رضوی گفت: انبوه سازان در بافت‌های فرسوده مشهد با شهرداری مشارکت دارند و برای ساماندهی حاشیه نشینی شهر با همکاری شهرداری حدود 4 هزار واحد می‌سازند.

انبوه‌سازان خراسان‌رضوی 4 هزار واحد می‌سازند

نعمت‌الله ظریف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: عمر ساختمان‌سازی در ایران بین 50 تا 60 سال است و اگر مقررات ملی ساختمان اجرایی شده و همچنین فرهنگ سازی انجام شود عمر مفید ساختمان می‌تواند تا 80 سال باشد.

عضو هیئت رئیسه انبوه سازان مسکن خراسان‌رضوی افزود: در ساخت استانداردها تقریباً به طور کامل اجرایی می‌شود اما در بحث مصالح ساختمانی 80 درصد استانداردها لحاظ می‌شود و در ارتباط با مصالح باید نظارت‌ها انجام شود.

ظریف با اشاره به مشارکت انبوه سازان در بافت‌های فرسوده مشهد گفت: انبوه سازان در بافت‌های فرسوده مانند اطراف حرم با شهرداری ثامن و مرکز مشارکت دارد و همچنین در ساماندهی حاشیه نشینی شهر نیز با شهرداری برای احداث حدود 4 هزار واحد مسکن در حال امضا تفاهمنامه هستیم.

وی در ارتباط با روند کند بهسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: چون این بافت‌ها از لحاظ قدمت استحکام ندارد و ریزدانه است نیاز به بهسازی دارد که در درجه اول اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده نیاز به کسب رضایت مردم دارد و جلب این رضایت زمانبر است و عامل دوم تامین بودجه است که بودجه‌ها محدود است و این دو عامل سبب کند شدن روند پروژه‌های فرسوده می‌شود.

عضو هیئت رئیسه انبوه سازان مسکن خراسان‌رضوی با اشاره به افزایش قیمت مسکن گفت: قیمت مسکن همیشه فراز و نشیب‌هایی را داشته است اما در 6 ماهه ابتدای امسال مصالح ساختمانی با نوسانات قیمت ارز به طور متوسط 70 درصد افزایش داشته که این امر سبب شده قیمت مسکن 25 درصد افزایش پیدا کند.

ظریف در ارتباط با نقش واسطه‌ها برای خرید و فروش مسکن اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی و کنترل مسائل خرید و فروش قوانین خوبی را وضع کرده و برای معاملات یک کد رهگیری در نظر گرفته است تا مشکلات خرید و فروش برطرف شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول