اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالانه

2 میلیون تن مصالح ساختمانی از معادن نهاوند تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند گفت: سالانه 2 میلیون تن انواع مصالح ساختمانی از معادن این شهرستان تولید می‌شود.

2 میلیون تن مصالح ساختمانی از معادن نهاوند تولید می‌شود

بیژن ترابیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار داشت: ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف و به صورت کارشناسی‌ شده می‌تواند فضای جامعه را به سمت و سوی نشاط اجتماعی سوق دهد تا جایی که می‌توان با ارائه راهکارهای مناسب و هدف‌دار با بهره‌گیری از ذخایر و معادن خدادادی گام مهمی در کاهش بیکاری، افزایش اشتغال و رفع موانع تولید برداشت.

وی ادامه داد: نهاوند جزو نخسین شهرستان‌ها در غرب کشور بوده که بیشترین ذخایر سنگ‌های دولومیت را در خود جای داده است؛ بنابراین حضور سرمایه‌گذاران در این بخش علاوه بر رونق اقتصادی موجب استفاده بهینه از نعمت‌های خدادادی خواهد شد.

مدیر صنعت، معدن و تجارت نهاوند افزود: در نهاوند 33 معدن فعال وجود دارد که در آن سالانه بیش از 2 میلیون تن انواع سنگ‌های دولومیت برای تبدیل به لاشه‌های ساختمانی، لاشه‌های موزائیکی، لاشه‌های آهکی و آهک صنعتی تولید می‌شود که علاوه بر مصارف داخلی به استان‌های همجوار و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز صادر شده و نقش مهمی در افزایش اشتغال دارد.

وی از وجود 17 درصد تولید مصالح ساختمانی استان در نهاوند خبر داد و تصریح کرد: این در حالی است که 18 درصد سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان در نهاوند رخ داده است.

ترابیان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موارد استعمال سنگ‌های دولومیت تهیه مواد اولیه شیشه‌سازی، ذوب آهن و فولادسازی بوده و شهرستان نهاوند محل تردد و حضور سرمایه‌گذاران این صنایع اشتغال‌زا و مولد در کشور است.

وی از ایجاد اشتغال مستقیم برای یک هزار و 200 نفر در بخش معدن در نهاوند خبر داد و گفت: علاوه بر تولید مقدار 30 درصد پودر دانه‌بندی از نوع سنگ‌های بادامی و نخودی و همچنین پودر شن و ماهی استان از نهاوند تولید می‌شود.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند افزود: تاکنون 64 میلیارد تومان در بخش معدن در نهاوند توسط سرمایه‌گذاران سرمایه‌گذاری شده که هر سال در حال افزایش است.

وی در پایان گفت: یکی از راه‌های تحقق شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توجه به بحث صنعت و معدن است زیرا این شهرستان ظرفیت‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول