اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری فارس: سومین همایش سراسری مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی در مشهد برگزار شد.

مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دبیر سومین همایش سراسری مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی ظهر امروز در این همایش اظهار کرد: برگزاری این همایش گامی در جهت ارتقای توانمندی مدیریت بحران در کشور و حل کاستی‌های موجود به شمار می‌رود.

امیر محمودزاده افزود: از 683 مقاله ارسال شده به این همایش، 70 مقاله پذیرفته شده که در کتاب خلاصه مقالات همایش به چاپ رسیده است.

وی از برپایی چهار میزگرد تخصصی و قدردانی از 18 مقاله برتر در این همایش خبر داد.

رئیس پژوهشکده بحران‌های طبیعی و پدافند غیرعامل شاخص پژوه افزود: در این همایش چالش‌ها و نواقص موجود در زمینه مدیریت بحران کشور به طور علمی و از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در زمینه «اقتصاد مقاومتی و مدیریت بحران» گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی یکی از ارکان مهم تولید دانش و ثروت است.

وی افزود: بدون حفظ زیرساخت‌ها، سرمایه‌های انسانی و مدیریت بحران نمی‌توان در مسیر اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

رئیس پژوهشکده بحران‌های طبیعی و پدافند غیرعامل شاخص پژوه با بیان اینکه ساختار مدیریت بحران در کشور دچار معلولیت است، اظهار داشت: استقرار نخبگان در ارکان مدیریتی و تصمیم گیری در مدیریت بحران کشور ضروری است.

محمودزاده با اشاره به زلزله آذربایجان نیز گفت: عدم هماهنگی و انسجام بین مسئولان ذیربط سبب تلفات در این زلزله شد.

وی افزود: اینک به ساختار منسجم در مدیریت بحران نیاز داریم و باید مدیریت مقابله‌ای را به سوی مدیریت پیشگیری سوق دهیم.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها نیز باید به عنوان رکن ششم در مدیریت بحران حضور یابند در حالی که رسانه ملی در زلزله آذربایجان از نقش اطلاع‌رسانی خود غافل ماند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدیران تخصص لازم در پست مدیریت بحران را ندارند، افزود: کسانی که تخصص لازم را ندارند باید «نه» گفتن را بیاموزند چراکه در این ساختار مسئول جان و مال مردم هستیم و باید پاسخگو باشیم.

وی همچنین از برگزاری چهارمین همایش مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان های حیاتی در 12 اردیبهشت ‌ماه سال آینده خبر داد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز گفت: این همایش با همکاری 12 سازمان مرتبط به ویژه پژوهشگاه مهندسی بحران های طبیعی در مشهد برپا شده است.

محمدرضا اخوان ابراز امیدواری کرد حاصل مقالات و مطالب ارائه شده در این همایش، گامی مهم در راستای ارتقای مدیریت بحران در کشور باشد.

این همایش یک‌روزه با حضور شهرداران و مسئولان نظام مهندسی سراسر کشور، مسئولان و کارشناسان حوزه وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و افزون بر 700 نفر از مسئولان و کارشناسان مرتبط برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول