اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه دشتی:

واقعیت‎های غدیر برای نسل جوان بازسازی شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه دشتی گفت: غدیر و واقعیت‌های آن باید برای نسل جوان بازسازی و تبیین شود.

واقعیت‎های غدیر برای نسل جوان بازسازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مراد کاظمی صبح امروز در نشست شورای اداری دشتی اظهار داشت: غدیر باید از صفحات تاریخ به میدان‎های نمایش و هنر بیاید تا واقعیت‎های آن تجدید شود.

وی یادآور شد: آنچه که امسال بر ما تکلیف شده و ماموریت ما در این زمینه است باید با بهره‎گیری از همه امکانات برای انجام آن همت کنیم.

کاظمی تصریح کرد: سازمان بسیج مستضعفین از سال 89 اقدام به بازسازی واقعه بزرگ تاریخی غدیر خم در استان و شهرستان‎ها کرده است.

وی ادامه داد: امسال نیز با همکاری ادارت، نواحی مقاومت، حوزه‎های مقاومت و با تشکیل ستاد بازسازی، این واقعه بزرگ تاریخی 13 آبان ماه به صورت مستند به نمایش گذاشته می‎شود.

فرماندار دشتی گفت: غدیر رکن امت و امامت ادامه رسالت است و مسئله غدیر فقط مسئله شیعه نیست بلکه مسئله همه مسلمانان و تمام ادیان الهی است.

کاظمی خاطر نشان کرد: امسال عید غدیر باشکوه‎‌تر از سال‌های گذشته در شهرستان دشتی برگزار خواهد شد.

وی گسترش فرهنگ ولایت و تعمیق هویت دینی، آماده‎سازی محیطی مناسب برای امکان درکی قوی‌تر از گذشته، و الگوسازی و معرفی روز بزرگ غدیرخم، شناساندن و معرفی سیره نبوی و ائمه معصومین(ع) با استفاده از آیات و روایات، ایجاد پیوند ارزشی بین ولایت و تمام نسل‎های انقلاب اسلامی، توانمندسازی اعتقادی جامعه برای پاسداری از ازرش‎ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و مستندسازی و معرفی تاریخچه کوتاهی از روز غدیر خم را از اهداف مهم بازسازی حادثه غدیر در دشتی عنوان کرد.

مدیر کانون بسیج هنرمندان دشتی نیز در این نشست گفت: امسال مسئله بازسازی غدیر خم برای نخستین بار در شهرستان دشتی اجرا می‏شود.

محمد کاشفی یادآور شد: بازسازی غدیر از سال 89 یک تفکر بسیجی بوده که خط‌شکن شده است و نخستین بار در قم و بعد از آن در 70 شهر کشور انجام شد.

وی افزود: در سال جاری مراسم بازسازی غدیر خم در 100 شهر کشور به طور همزمان برگزار می‎شود.

کاظمی اضافه کرد: از یک ماه قبل کار بازسازی واقعه غدیر را آغاز کرده‎ایم و تمرینات نمایشی نیز در حال اجراست همچنین پیگیری لازم برای لباس انجام شده و 50 درصد کار را انجام داده‎ایم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول