اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی:

نداشتن فضای مناسب برای کار مشکل جدی حوزه هنری است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی نداشتن فضای مناسب برای کار مانند خانه هنر و سینما را از مشکلات جدی در حوزه هنری دانست.

نداشتن فضای مناسب برای کار مشکل جدی حوزه هنری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حبیبی عصر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار کرد: تولید آثار فاخر هنری با تکیه بر مبانی اسلامی و تربیت هنرمندان مبتنی بر ارزش‌های اسلامی دو رسالت جدی حوزه هنری استان است.

وی افزود: تاکنون ده‌ها عنوان فیلم، مستند و نشست‌های متعدد فرهنگی و هنری در سطح استان برگزار شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در راستای اجرای قانون خرید آثار هنری در استان تاکنون 30 میلیون تومان توسط دستگاه‌های اجرایی خریداری شده است.  

حبیبی ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه هنری یک مرکز تخصصی امور هنری است لذا دستگاه‌ها باید برای کارهای هنری و فرهنگی خود از حوزه هنری استفاده کنند.

وی به نقش حوزه هنری در زیباسازی شهر اشاره کرد و گفت: حوزه هنری در بخش تجسمی می‌تواند گروه‌های هنری را ساماندهی کند تا کارهای فاخر محلی و ملی را روی دیوارهای شهر به صورت نقاشی و حتی مجسمه‌سازی شکل دهد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی بیان کرد: امروز ده‌ها دستگاه فرهنگی در سطح کشور و استان ما برای تثبیت و ارتقای فرهنگ اصیل و ارزش‌های ماندگار دینی و ملی ملت تلاش می‌کنند که باید میزان موفقیت آنها نیز بررسی شود.

حبیبی با بیان اینکه یک اثر هنری می‌تواند تاثیرگذاری یک پیام را بر روی مخاطب چند برابر عمیق‌تر کند، یادآور شد: دستگاه‌ها باید مسائل مرتبط با مجموعه خود را با دقت و وسواس بیشتری پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: ارائه خدمات فرهنگی و هنری مطلوب بدون تربیت و حمایت از هنرمندان جوان متدین و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی منجر به تولید فاخر هنری دینی نمی‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: تأثیر هنر در انتقال مفاهیم بسیار مهم و اثرگذار است لذا یافتن روش‌های مناسب کار هنری و تلفیق آن با فعالیت‌های رسمی دستگاه‌ها بدون شک به ماندگاری آن نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول