اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

فضای رقابت هنری در چهارمحال و بختیاری فراهم نیست

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: جریان‌های هنری در این استان فرصت کافی برای ظهور و بروز ندارند، به‌طوری که عرصه رقابت در سطح این استان بسیار اندک است.

فضای رقابت هنری در چهارمحال و بختیاری فراهم نیست

حجت‌الله شیروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: به دلیل اینکه در استان چهارمحال و بختیاری به صورت مداوم جشنواره‌های مختلف هنری برگزار نمی‌شود که هنرمندان بتوانند با یکدیگر رقابت داشته باشند و نقاط قوت و ضعف‌شان نشان داده شود، جریان‌های هنری در این استان فرصت مناسب برای ظهور و بروز ندارند، برهمین اساس عرصه رقابت در این استان بسیار اندک است.

وی افزود: کمبود برگزاری جشنواره‌ها علاوه بر کاهش فضای رقابتی، موجب کاهش تنوع در شاخه‌های مختلف هنری شده و فضای ارائه و تشخیص آثار برجسته و شاخص در استان را کاهش می‌دهد، این در حالی است که فضای حاکم بر هنر استان، فضای خوبی است و چندین گروه هنری در این استان در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.

شیروانی با اشاره به وضعیت موسیقی در این استان، گفت: در حوزه موسیقی درجه‌بندی مشخصی وجود ندارد و افراد شاخص در این حوزه بیشتر بر روی موسیقی سنتی و کلاسیک کار می‌کنند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در این استان ظرفیت‌های بالقوه فراوانی وجود دارد که با سرمایه‌گذاری بر این ظرفیت‌ها می‌توان ادعا کرد که موسیقی استان یکی از غنی‌ترین هنرهای موجود این استان محسوب می‎شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان یک آمار مشخص از تعداد هنرمندان موجود در این استان ارائه داد، افزود: به دلیل نبود درجه‌بندی مشخص که معیار سنجش حوزه هنری باشد نمی‎توان با قطعیت نظر داد که چه تعداد هنرمند در این استان وجود دارد، ولی به طور قطع جمع کثیری در این استان هنرمند هستند.

شیروانی عدم برخورداری از نگاه حرفه‌ای به هنر را یکی از مشکلات هنرمندان در این استان برشمرد و گفت: هنر هنوز به صورت حرفه‌ای در این استان در دستور کار قرار نگرفته است، هنرمندان از طریق هنر نمی‌توانند امرار معاش کنند برهمین اساس در حال حاضر هنرمندان استان با اشتغال در دیگر حرفه‌ها امور روزانه زندگی خود را می‌‎گذرانند و هنر در مرحله دوم زندگی هنرمندان این استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اگر تمام هم و غم هنرمند صرف هنر شود و صرفا بر روی کار هنری خود تمرکز داشته باشد، می‌توان بالندگی هنر را در این استان به نظاره نشست، البته در این استان تلاش‌های بسیاری شده از جمله بیمه هنرمندان اما هنوز جوابگو نیست.

شیروانی با اشاره به برخی دیگر از مشکلات حاکم بر فضای هنر این استان، گفت: هنرمند برای ارائه یک اثر خوب نیاز به حمایت دارد، برهمین اساس انتظار می‎رود دستگاه‌ها همکاری خود را بیشتر کنند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول