اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری بوشهر خبر داد

رشد 60 درصدی فعالیت آفرینش‌های ادبی حوزه هنری بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری بوشهر گفت: فعالیت بخش آفرینش‌های ادبی حوزه هنری بوشهر در یکسال گذشته 60 درصد رشد داشته است.

رشد 60 درصدی فعالیت آفرینش‌های ادبی حوزه هنری بوشهر

سید حسین سیدزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: فعالیت حوزه هنری استان بوشهر در پنج بخش هنرهای تجسمی، آفرینش‌های ادبی، هنرهای نمایشی، موسیقی و هنرهای تصویری تقسیم شده است.

وی افزود: در این بین بخش آفرینش‌های ادبی در سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری در رقابت‌های مختلف داشته و در یکسال گذشته نیز این فعالیت‌ها 60 درصد رشد داشته است.

رئیس حوزه هنری بوشهر خاطر نشان کرد: فعالیت بخش آفرینش‌های ادبی در رشته‌های شعر، قصه، داستان و چاپ کتاب و نشریات بوده و عملکرد موفقی نیز داشته‌ است.

سیدزاده بیان کرد: علاوه بر فعالیت‌های پنج‌گانه حوزه هنری، فعالیت دفتر طنز و معماری از واحدهای منحصر به فردی هستند که در حوزه بوشهر فعالیت چشمگیری دارند.

وی گفت: موفقیت‌های هنرمندان جوان در جشنواره بین‌المللی، ملی و استانی در عرصه فیلمسازی، عکس و نمایش، این حوزه را در کشور متمایز ساخته است.

رئیس حوزه هنری بوشهر خاطر نشان کرد: دانشنامه استان که با همکاری استانداری بوشهر در حال تهیه، تدوین تألیف و چاپ است در 110 جلد به چاپ خواهد رسید که در نوع خود هم کم‌نظیر است.

فیلم ترال در جشنواره وارش

سیدزاده در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد: فیلم کوتاه مستند «ترال» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل شاهپیری وارد بخش مسابقه هشتمین جشنواره سراسری فیلم وارش شد.

وی بیان کرد: این فیلم 24 دقیقه‌ای تولید شده در واحد فیلم حوزه هنری بوشهر، در مورد صید میگو در آب‌های خلیج فارس است.

هشتمین جشنواره سراسری فیلم وارش از تاریخ 18 الی 21 مهر ماه در شهر بابل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول