اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌غربی خبر داد

ثبت نام 7 هزار نفر از آذربایجان‌غربی در طرح ملی حفظ قرآن کریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون بیش از 7 هزار نفر در طرح ملی نهضت قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت نام 7 هزار نفر از آذربایجان‌غربی در طرح ملی حفظ قرآن کریم

حجت‌الاسلام علی مصائبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سهم آذربایجان‌غربی در این طرح 10 هزار نفر است که تاکنون موفق به ثبت‌نام بیش از 7 هزار نفر شده‌ایم و امید است در آینده‌ای نزدیک سهمیه استانی خود را کامل کنیم.

وی افزود: محور برگزاری طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم آستان مقدس امام‌زادگان و بقاع متبرکه بوده و به همت سازمان اوقاف کشور برگزار می‌شود، بنابراین باید تلاش بیشتری برای جذب افراد به ویژه جوانان به سوی این طرح انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اولویت‌دار بودن برگزاری این طرح در استان در میان برنامه‌های سال جاری تصریح کرد: تمام شهرستان‌های استان که اداره اوقاف در آنها دایر است دارای سهمیه شرکت در طرح هستند.

وی استقبال از این طرح در ارومیه را خوب توصیف و خاطرنشان کرد: در این شهرستان به دلیل استقبال بی‌نظیر قرآن‌آموزان ظرفیت زودتر از سایر شهرستان‌ها کامل شده و به این ترتیب ادامه ثبت‌نام تنها در شهرستان‌های دیگر استان انجام می‌شود.

مصائبی ابراز داشت: طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم در سه رده سنی برگزار می‌شود که شامل رده‌های 7 تا 12 سال، 13 تا 18 سال و بالای 19 سال است و برای هر یک از این رده‌های سنی نیز میزان مشخصی از قرآن کریم معین شده که در دوره‌ها تدریس می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که سنین مختلف جوانان و نوجوانان با حضور در این کلاس‌ها توان استفاده از ظرفیت‌های والای قرآنی و دینی را پیدا کرده و نیاز آینده جامعه را در این حوزه رفع سازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی در پایان گفت: این طرح در راستای جامه عمل پوشاندن به فرامین مقام معظم رهبری در زمینه تربیت قاریان و حافظان قرآنی و همچنین تکریم مقام امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود که امید است تأثیرگذاری مطلوبی در میان جامعه هدف داشته باشد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول