اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کردستان:

پژوهش‌های کاربردی رویکرد شهرک‌های صنعتی است

خبرگزاری فارس: معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: رویکرد شهرک‌های صنعتی کردستان به سمت پژوهش‌های کاربردی است.

پژوهش‌های کاربردی رویکرد شهرک‌های صنعتی است

شاهو حاجبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی در مقطع ارشد و دکتری از اولویت‌های معاونت صنایع کوچک در این استان است.

به گفته وی، این معاونت از پایانامه‌های دانشگاهی که با حوزه عمرانی و توسعه صنعت و سرمایه‌گذاری ارتباط داشته باشد، حمایت می‌کند.

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کردستان افزود: به همین منظور پایان نامه‌های ارشد تا سقف یک میلیون و پایان‌نامه‌های دکتری نیز تا سقف دو میلیون تومان حمایت می‌شوند.

حاجبی مهم‌ترین هدف از اجرای این مهم را حمایت از پژوهش‌های کاربردی عنوان کرد و گفت: تنها زمانی پژوهش‌ها و تحقیقات می‌توانند ارزش داشته باشند که شاهد خروجی مثبت و کاربردی آنها باشیم.

به گفته وی، از زمان اجرای این طرح تاکنون 13 فقره پایان‌نامه مرتبط توسط معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان حمایت شده و تا پایان امسال نیز از هشت پایان‌نامه دیگر حمایت خواهد شد.

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کردستان تصریح کرد: تهیه و تنظیم طرح‌های تیپ سرمایه‌گذاری با توجه به نیاز، اولویت‌ها و ظرفیت استان به منظور تقویت و توسعه جذب سرمایه‌گذاران از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

حاجبی خاطرنشان کرد: با تهیه این طرح‌های تیپ سعی داریم با شناساندن توانایی و ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران آنها را به سرمایه‌گذاری در استان تشویق و ترغیب کنیم.

به گفته وی، بسته‌بندی و فناوری توت، تولید لوازم خانگی با قابلیت صادرات، تولید قطعات ریخته‌گری و پرس تراکتور، بتن سبک ecc و تولید پوره چیپس سیب‌زمینی از جمله طرح‌های تیپ اجرا شده در استان است.

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کردستان خاطرنشان کرد: تاکنون 25 طرح تیپ برای سرمایه‌گذاری در این معاونت اجرا شده و هدف‌گذاری امسال نیز 15 طرح جدید با توجه به توانایی و ظرفیت‌های استان است.

حاجبی با اشاره به اختصاص نیم تا 3 درصد بودجه شرکت‌های دولتی به بحث پژوهش، گفت: در راستای اجرای این قانون استان کردستان به صورت 100 درصدی به تعهدات خود عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از دانشگاه‌ها مهم‌ترین هدف ما از اجرای 100 درصدی این قانون در استان بوده و خوشبختانه منجر به اجرای 8 طرح کاربردی و پژوهشی شده است.

به گفته وی، اجرای 3 طرح پژوهشی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با اعتباری بالغ بر 420 میلیون ریال، سه طرح توسط دانشگاه کردستان با صرف اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال و یک طرح توسط پژوهشکده اقتصاد تهران با صرف اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال از جمله طرح‌های پژوهشی اجرا شده در این استان است.

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کردستان تصریح کرد: اعتبارات پژوهشی امسال به صورت 100 درصدی به دانشگاه‌های استان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به مرکز خدمات کسب و کار شهرک‌های صنعتی کردستان به عنوان یکی از 18 مرکز در سطح کشور گفت: این مرکز با هدف ارتقاء و بهینه‎سازی بنگاه‎های صنعتی و بهبود توان رقابتی آنها در بازارهای ملی و بین‎المللی، و بکارگیری صحیح توان خدمات فنی و مهندسی در حل مشکلات در این استان راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، سهولت در دستیابی به سطوح بالای رقابت‌پذیری واحدهای تولیدی و صنعتی، بهینه‌سازی، کیفیت و استاندارد، بازار فروش، سرمایه‌گذاری، مالی و حقوقی، مدیریت و آموزش تخصصی و عمومی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری مرکز خدمات کسب و کار شهرک‌های صنعتی کردستان است.

وی با بیان اینکه این مرکز در یک‌هزار و 320 مترمربع شامل 16 طبقه در سنندج ایجاد و به ‌بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: 14 واحد صنعتی فعال در شهر سنندج با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای در این مرکز مستقر شده‌اند.

به گفته معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کردستان به منظور ایجاد تعامل بیش از پیش بخش صنعت با دانشگاه‌ها، 3 دفتر از 14 دفتر مشاوره‌ای در این مرکز مربوط به دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام/خ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول