اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه مشاوره تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری 282 مشاور مدرسه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس گروه مشاوره تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر افزون بر 282 مشاور در سطح مدارس این استان مشغول به فعالیت هستند.

چهارمحال و بختیاری 282 مشاور مدرسه دارد

احمدرضا عرب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: هفته بهداشت روان از تاریخ 24 مهرماه تا 30 مهرماه با شعار «خطر بروز افسردگی در دانش‎‌آموزان را جدی بگیریم»، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برخی از اهداف گرامیداشت هفته بهداشت روان، گفت: ایجاد تغییرات مثبت در دانش، نگرش و رفتار دانش‌‌آموز نسبت به سلامت روان با تأکید بر آموزه‌ها و تقویت اهمیت جایگاه سلامت روان در منظر تعالیم دینی از مهم‌ترین این اهداف محسوب می‌شود.

عرب از برگزاری جلسات و نشست‌‌های تخصصی در سطح مدارس در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: در طول سال تحصیلی در سطح مدارس شهرستان‌ها و مناطق درباره بهداشت روان جلساتی برگزار می‎شود، همچنین برگزاری همایش، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی را نیز خواهیم داشت.

رئیس گروه مشاوره تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به ویژگی‎‌های فرهنگی و بومی استان، در این هفته از شخصیت‌های علمی، مذهبی و فرهنگی به منظور ایراد سخنرانی به تناسب شعار هفته بهداشت روان دعوت می‎شود.

وی با اشاره به عناوین هفته بهداشت روان، گفت: دوشنبه 24 مهرماه روز سلامت روان با مشاوره پویا در مدرسه، 25 مهرماه روز سلامت روان و توانمندسازی روانی، 26 مهرماه روز سلامت روان و خدمات تخصصی مشاوره‌ای نامگذاری شده است.

عرب تعداد مشاوران موجود در مدارس این استان را 282 نفر اعلام کرد و گفت: دوره راهنمایی که دوره بلوغ است و دانش‌آموزان بین سن کودکی و بزرگسالی قرار دارند نیاز به ارائه خدمات مشاوره بیشتر دارند.

وی با بیان اینکه کودکان شهر مشکلات روحی بیشتر دارند و گاها بیشتر دچار افسردگی می‌شوند، گفت: کودکان شهری نسبت به کودکان روستایی به وسایل و تکنولوژی بیشتر و جدیدی نیاز دارند و بیشتر تنها می‌مانند، بر همین اساس از مشکلات روحی بیشتری رنج می‌برند.

عرب یکی از راهکارهای مناسب حل این مشکلات را تعامل والدین و فرزندان دانست و گفت: اگر والدین برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند و میان والدین و فرزندان تعامل بیشتر شود، عمده مشکلات برطرف می‌شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول